ایرانیان جهان
لبنانی‌ها در اعتراض به آزادی مزدور رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها ریختند
سه شنبه 27 اسفند 1398 - 14:04:13
ایرانیان جهان - لبنانی‌ها در اعتراض به آزادی مزدور رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها ریختند
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6164549
k ١.٦
٢
فارس / آزادی یکی از جاسوسان رژیم صهیونیستی در لبنان آنقدر برای برخی مردم این کشور سنگین بود که حتی کرونا هم نتوانست جلوی ریختن آنها به خیابان و اعتراض به حکم صادر شده را بگیرد.
دادگاه نظامی لبنان دوشنبه (دیروز/ 26 اسفند) دفاعیه صوری را که وکلای «عامر الفاخوری» به بهانه قدیمی شدن اتهام‌های وارد شده به موکلشان ارائه دادند، پذیرفت و حکم آزادی الفاخوری ملقب به قصاب بازداشتگاه الخیام در جنوب لبنان و جاسوس رژیم صهیونیستی را صادر کرد .
بر اساس گزارش «العربی الجدید»، در پی این اقدام دادگاه نظامی، مردم لبنان در تعدادی از مناطق این کشور دست به اعتراض زدند. معترضان اتوبان «البحصاص» در طرابلس در شمال لبنان را در هر دو طرف بستند. در «البقاع» لبنان و بعلبک در شرق لبنان هم معترضان لاستیک‌های خودرو را آتش زدند.
معترضان لبنانی اعلام کردند: آنها تصمیم به شکستن قرنطینه خانگی برای پیشگیری از کرونا گرفته‌اند زیرا از کنار اینچنین مسأله‌ای نمی‌توان گذشت.
آنها افزودند، برخی مسؤولان از وضعیت کنون ملت لبنان که از بیم ابتلا به کرونا در خانه نشسته، سوءاستفاده کرده تا الفاخوری را آزاد کند. این مسؤولان خیال کرده‌‌اند مردم برای اعتراض به خیابان نمی‌ریزند.
معترضان در ادامه اقدامات خود مسیر استادیوم بیروت را با لاستیک‌های مشتعل خودرو مسدود کردند. اعتراضات به زندان مرکزی «رومیه» نیز کشیده شد و بخش «ب» این زندان شاهد آشوب تعدادی از زندانیان معترض بود. زندانی‌ها تعدادی از وسایل داخل زندان از جمله فرش‌ها را آتش زدند و نیروهای امنیتی برای کنترل وضعیت فورا وارد عمل شدند.
الفاخوری دو تابعیتی –لبنانی، آمریکایی- در سپتامبر سال گذشته میلادی پس از بازگشت از آمریکا در لبنان بازداشت شد. وی در زمان اشغال لبنان فرمانده‌ای نظامی در زندان الخیام در جنوب لبنان بود و با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کرد.
از زمان بازداشت وی در لبنان لحظه‌ای از فشارهای آمریکا بر بیروت برای آزادی وی کم نشد. گفته می‌شود الفاخوری مبتلا به سرطان است و از زمان بازداشت مدت زیادی را در بیمارستان گذرانده است.
در همین زمینه روزنامه سعودی «الشرق‌الاوسط» اعلام کرد، سفیر جدید آمریکا در دیدار با مقامات لبنای خواستای آزادی الفاخوری شده است (جزئیات بیشتر).
«نجاه ابوشقرا» قاضی تحقیقات نظامی لبنان در فوریه گذشته کیفرخواستی علیه الفاخوری صادر کرد که در آن وی به قتل، تلاش برای قتل زندانیان در الخیام، ربایش و شکنجه و امثال آن محکوم شد و ممکن بود حکم وی به خاطر این موارد اعدام باشد.
این پرونده به دادگاه نظامی به ریاست «حسین عبدالله» ارجاع و دیروز اعلام شد، احکام صادر شده علیه الفاخوری شامل گذشته زمان می‌‎شود و بنابراین باطل است.
الفاخوری با پرونده شکایت دیگری از سوی تعدادی از بازداشتی‌های سابق در زندان الخیام روبروست اما قاضی تحقیق به دلیل وضعیت جسمی کنونی وی از او بازخواست نکرده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/135106/لبنانی‌ها-در-اعتراض-به-آزادی-مزدور-رژیم-صهیونیستی-به-خیابان‌ها-ریختند
بستن   چاپ