ایرانیان جهان
هجوم مردم آمریکا برای خرید سلاح به دلیل ترس از پیامدهای کرونا
چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 12:42:31 AM
ایرانیان جهان - هجوم مردم آمریکا برای خرید سلاح به دلیل ترس از پیامدهای کرونا
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6166424
k ١.٢
٠
میزان / گاردین در گزارشی به ترس و وحست مردم آمریکا از ناآرامی‌های به وجود آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا پرداخته است.
ویروس کرونا در آمریکا که در اوایل از سوی دونالد کم خطر و بی اهمیت تلقی می‌شد اکنون بعد از گذشت مدت کوتاهی به شدت در حال گسترش در سراسر آمریکا است و حتی باعث شده تا مردم از بیم جان خود در این شرایط بحرانی در صفوف طولانی خرید اسلحه بایستند.
گاردین در گزارشی آورده است فروش سلاح گرم و تجهیزات آن در سراسر آمریکا به دلیل ترس و نگرانی مردم از ناآرامی‌های اجتماعی در بحران کرونا به شدت افزایش یافته است.
بحران کرونا و گسترش این بیماری در جامعه آمریکا باعث شده تا مردم برای محافظت از جان خود به سمت خرید سلاح گرم هجوم بیاورند.
در ساحل غربی آمریکا شهروندان در بیرون از فروشگاه‌ ها برای خرید اسلحه در صفوف طولانی ایستادند.
یکی از افردی که در صف ایستاده بود به خبرنگار لس آنجلس تایمز می گوید سیاستمداران و افرادی که با حمل اسلحه مخالف هستند مدت هاست که می‌گویند مردم آمریکا نیازی به خرید و حمل سلاح گرم ندارند، اما در حال حاضر بسیاری از مردم از بحران به وجود آمده واقعاً وحشت کرده اند و اکنون دیگر خودشان می‌خواهند برای خرید سلاح تصمیم بگیرند.
مالک یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های سلاح گرم در آمریکا در کارولینای شمالی به گاردین می‌گوید هجوم مردم به فروشگاهش برای خرید سلاح گرم بی سابقه بوده است.
وی در ادامه می‌گوید بعد از تیراندازی مرگبار در دبستان «سندی هوک» در سال 2012 که 20 کودک در آن حادثه کشته شدند، این دومین بار است که مردم برای خرید اسلحه اینگونه به فروشگاه‌ها هجوم می‌آورند.
به گفته وی، مردم آمریکا برای حفاظت از جان خود و خانواده شان برای تهیه سلاح گرم به فروشگاه‌ها هجوم آوردند.
این رفتار مردم آمریکا نشان دهنده ترس و وحشتی است که در وجود آنان افتاده است. مردم برای خرید اسلحه شکاری در این صفوف طولانی نایستاده اند، بلکه اکثر این افراد خواستار خرید سلاح نیمه اتومات AR-15 هستند.
وقتی خبرنگار گاردین از مالک این فروشگاه علت افزایش تمایل مردم برای خرید سلاح گرم را پرسید، او پاسخ داد، مشکلات مالی، اپیدمی کرونا، جرایم و سیاست و... را همگی در یک ظرف بریزید و ببیند چه جهنمی درست می‌شود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/135299/هجوم-مردم-آمریکا-برای-خرید-سلاح-به-دلیل-ترس-از-پیامدهای-کرونا
بستن   چاپ