ایرانیان جهان
فرمانده عملیات مقابله با کرونا: تهرانی‌ها به استقبال مرگ می‌روند
چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 13:13:27
ایرانیان جهان - فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران می‌گوید تهرانی‌ها هنوز کرونا را جدی نگرفته‌اند درحالی‌که یک بیماری مهلک و بسیار جدی است.

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا درمورد وضعیت کرونا در تهران می‌گوید که باوجود اطلاع‌رسانی کافی رسانه‌ها در زمینه‌ی کرونا و هشدارهای گروه پزشکی به آحاد مردم، هنوز مردم به اندازه‌ی کافی شرایط را جدی نگرفته و حساسیت بسیار مهم این بیماری را درک نکرده‌اند. او می‌گوید کرونا یک بیماری مهلک و بسیار جدی است و هیچ‌کس از این ویروس مصون نیست و نمی‌توان هیچ تضمینی داد که اگر هر فردی امروز به این بیماری مبتلا شد، علامت‌دار باشد، بلکه ممکن است بی‌علامت باشد. زالی افزود: یادمان باشد اگر امروز به ویروس مبتلا شویم، ممکن است آن را به فردی در خانواده یا پدر و مادر سالخورده منتقل کنیم که در آنها شدت بیماری بیشتر خواهد بود. مقاله‌های مرتبط:
ماندن در خانه میزان ابتلا به کرونا را تا 10 برابر کاهش می‌دهد
زالی اشاره کرد که براساس نظرسنجی و آنچه در سطح شهر دیده می‌شود، متاسفانه کماکان فعالیت‌های مختلف مردم جاری است و شب عید امسال با سال گذشته هیچ تفاوتی ندارد؛ در حالی که باید توجه کرد که امسال عید متفاوتی داریم. او با اشاره به صف‌های تشکیل شده برای خرید آجیل و دیگر اقلام مربوط به نوروز از سوی مردم گفت: باید توجه کرد که مردمی که در موارد غیرضروری بیرون رفته و در صف‌های خرید آجیل و… قرار می‌گیرند، خودشان را در مهلکه خطر و مرگ قرار می‌دهند. این شهامت نیست؛ بلکه به استقبال مرگ رفتن است. ما در جامعه با هر اشتباه می‌توانیم قربانی ویروس کرونا باشیم و تضمینی نیست که ما قربانی بعدی نباشیم. بنابراین بحث حیات و جان است و شوخی ندارد. او درانتها تاکید کرد: خواهشم از همه‌ی شهروندان این است که توجه کنند. آمار روزانه در تهران رو به افزایش است و این نشان می‌دهد که مردم در تهران توجه لازم را نداشته‌اند. هر روز آمارها و تعداد بستری‌ها رو به افزایش است. مردم در داخل شهر تصور انتزاعی از کرونا دارند و تصویر بیمارستان‌های ما را ندارند؛ در حالی که اگر حجم بیماران بستری در بیمارستان‌ها را ببینند و بیماران بدحال را مشاهده کنند، متوجه عمق ماجرا می‌شوند. در عین حال در اطراف خودمان آگهی‌های ترحیم را شاهدیم؛ این نشان می‌دهد که مسئله جدی است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/135398/فرمانده-عملیات-مقابله-با-کرونا--تهرانی‌ها-به-استقبال-مرگ-می‌روند
بستن   چاپ