ایرانیان جهان
نگرانی ها از عدم دستگیری تروریست هایی که از سوریه به انگلیس بازگشتند
شنبه 2 فروردین 1399 - 8:59:33 AM
ایرانیان جهان-یک سازمان دیدبان تروریسم در انگلیس با انتشار پژوهشی در این خصوص می گوید اعضای گروه های تروریستی که در سال های اخیر در عراق و سوریه جنگیده اند پس از بازگشت به تروریست هایی از سوی دولت چندان مورد بازخواست قرار نگرفته اند.
دولت انگلیس تخمین می زند که یک پنجم از 900 هزار نفری که برای پیوستن به داعش از انگلیس به سوریه سفر کرده بودند، کشته شدند، در حالی که دو پنجم دیگر در منطقه باقی مانده اند. این بدین معناست که دو پنجم دیگر به انگلیس بازگشته اند.
«جاناتان هال» بازرس آزاد در حوزه قوانین تروریسم در انگلیس در این خصوص می گوید: فقط 40 هزار نفر از 360 هزار نفری که از سوریه و عراق به انگلیس باز گشته اند تخت پیگرد قانونی قرار گرفتند و بقیه آنها آزادانه مشغول زندگی خود هستند.
بررسی ها نشان می دهد از میان کسانی که طی سال های 2015 تا 2018 از سوریه و عراق به انگلیس باز گشته اند تنها دو تروریست در انگلیس تحت بازجویی قرار گرفته اند.
آقای هال که روی پرونده ستیزه جویان بازگشته از سوریه و عراق به بریتانیا فعالیت می کند در اولین نسخه از گزارش خود که روز پنجشنبه 19 مارس منتشر کرد می گوید در سال 2018 تنها دو مورد از ستیزه جویانی که به بریتانیا بازگشته اند با موفقیت تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/135891/نگرانی-ها-از-عدم-دستگیری-تروریست-هایی-که-از-سوریه-به-انگلیس-بازگشتند
بستن   چاپ