ایرانیان جهان
اعتراض کره جنوبی و ژاپن به آزمایش موشکی جدید کره شمالی
شنبه 2 فروردين 1399 - 09:21:46
ایرانیان جهان - اعتراض کره جنوبی و ژاپن به آزمایش موشکی جدید کره شمالی
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6176866
٢١٣
٠
باشگاه خبرنگاران / آزمایش موشکی جدید کره شمالی، واکنش‌های اعتراض آمیز ژاپن و کره جنوبی را به دنبال داشت.
به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش کره جنوبی با توجه به شرایط بوجود آمده ناشی از همه گیری ویروس کرونا، آزمایش‌های موشکی کره شمالی را اقدامی نامناسب خواند.
رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با تائید آزمایش موشکی جدید کره شمالی اعلام کرد با توجه به شرایط دشوار ناشی از شیوع گسترده ویروس کووید-19، چنین اقدام نظامی از سوی کره شمالی بسیار نامناسب است.
بنا به گفته برخی تحلیلگران، رویدادی که سبب تجمع نزدیک به 700 نفر از مقامات بلندپایه کره شمالی در یک مکان شد، در واقع نمایش قدرت در بحبوحه شیوع کروناست.
از سوی دیگر رسانه‌های ژاپن گزارش دادند دولت توکیو نیز اعتراض دیپلماتیک خود نسبت به آزمایش موشکی کره شمالی را اعلام کرده است.
بنا به گزارش خبرگزاری یونهاپ، موشک‌های کره شمالی به منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن نرسیده است.
در پی آن، آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن به کابینه خود دستور داد تا اطلاعات لازم در خصوص این آزمایش موشکی را گردآوری کرده و امنیت دریایی و هوایی ناوگان خود را بررسی کرده و آماده هرگونه اقدام اضطراری باشند.
این سومین آزمایش موشکی متوالی کره شمالی در سال 2020 است. پیشتر نیز پیونگ یانگ در دوم و نهم مارس آزمایش‌های موشکی مشابهی را انجام داده بود.
پیشتر کره جنوبی اعلام کرده بود پیونگ یانگ اقدام به آزمایش یک پرتابه جدید کرده است.
بر این اساس، منابع آگاه نظامی در کره جنوبی با تایید آزمایش موشکی جدید کره شمالی، اعلام کردند بامداد امروز پیونگ یانگ سه موشک را از شهر سندوک در استان هامگیونگ به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.
خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد کره شمالی دو موشک بالستیک کوتاه برد را آزمایش کرده است.
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پیشتر گفته بود تا زمانیکه آمریکا تغییری در رویکرد خود در مذاکرات دو جانبه صورت ندهد، از توقف برنامه هسته‌ای این کشور خبری نخواهد بود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/135895/اعتراض-کره-جنوبی-و-ژاپن-به-آزمایش-موشکی-جدید-کره-شمالی
بستن   چاپ