ایرانیان جهان
ژنرال میلر: خروج نیروها از افغانستان متوقف شده است
شنبه 2 فروردين 1399 - 11:54:55
ایرانیان جهان - ژنرال میلر: خروج نیروها از افغانستان متوقف شده است
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6177371
١٢
٠
تسنیم / فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو گفت که خروج نظامیان خارجی از افغانستان بطور موقتی متوقف شده است.
ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در بیانیه‌ای اظهار داشت که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا روند خروج نیروها از افغانستان متوقف شده است.
میلر در این بیانیه گفت که ماموریت «حمایت قاطع» برای حفظ سلامت نیروها در حال انجام اصلاحات لازم جهت مکث موقت اعزام نیروها به افغانستان است.
این ژنرال ارشد آمریکایی افزود: در برخی موارد این اقدامات به معنی آن است که برخی از نظامیان بیش از زمان تعیین شده خروجشان در افغانستان باقی خواهند ماند تا به ماموریت خود ادامه دهند.
به گزارش «هیل»، میلر ادامه داد که 1500 نیروی نظامی، غیرنظامی و قراردادی که در هفته گذشته به افغانستان آمدند در قرنطینه قرار دارند و تصریح کرد که این اقدام از روی احتیاط گرفته شده و هیچ یک از این افراد بیمار نیستند.
فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو که به گفته برخی در توافق با طالبان حق وتو دارد در حالی از ادامه حضور نیروهای خارجی در افغانستان بیش از موعد تعیین شده برای خروج آن‌ها خبر می‌دهد که واشنگتن متعهد شده تا طی 135 روز پس از امضای توافق نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان به 8 هزار و 600 نفر کاهش یافته و شمار نیروهای ائتلاف نیز به همین نسبت کاسته شود.
آمریکا همچنین زمان امضای توافق با طالبان در 10 اسفند متعهد شد تا طی 14 ماه پس از انعقاد توافقنامه تمام نیروهای خارجی و قراردادی را از افغانستان خارج کند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/135932/ژنرال-میلر--خروج-نیروها-از-افغانستان-متوقف-شده-است
بستن   چاپ