ایرانیان جهان
جناح افراطی حزب راستگرای آلترناتیو برای آلمان منحل شد
دوشنبه 4 فروردین 1399 - 8:54:24 AM
ایرانیان جهان-به گزارش « شیعه نیوز »، به درخواست رهبران حزب پوپولیست آلمانی آلترناتیو برای آلمان (آ اف د) جناح راستگرای این حزب موسوم به "فلوگل" (جناح) خود را منحل کرد.
این اقدام بعد از آن انجام گرفت که نهاد "نگهبان قانون اساسی آلمان" که سازمان امنیت داخلی این کشور محسوب می شود، تصمیم گرفت جناحی از حزب آلترناتیو برای آلمان را تحت نظارت قرار دهد.
حزب آلترناتیو برای آلمان در برنامه خود رسما اعلام کرده است که این حزب به دموکراسی مستقیم و استقلال قوا و همچنین حکومت قانون و نظم پایبند است. اما بسیاری از اعضای آن متهم به جانبداری از ایده های نئونازیسم و حتی بهره گرفتن از ادبیات و زبان نئونازی ها شده اند.
جناح افراطی یاد شده که در چارچوب این حزب فعالیت میکرد، در بیانیهای که در فیسبوک منتشر شده اعلام کرده است برای حفظ تمامیت حزب، خود را منحل اعلام میکند. این جناح گفته که انحلالش به یکپارچگی حزب خدمت خواهد کرد.
این جناح افراطی همچنین گفته است که اعضای آن در حزب آلترناتیو برای آلمان همچنان باقی خواهند ماند و از ارزشهایی که تا به حال مدافع آن بودند در داخل حزب دفاع خواهند کرد.
بیورن هوکه، رئیس فراکسیون حزب پوپولیست "آلترناتیو برای آلمان" در ایالت تورینگن که به عنوان رهبر این جناح شناخته میشود ، درخواست رهبری حزب آلترناتیو برای آلمان برای انحلال این جناح را رسما پذیرفت.
هوکه در سال 2017 سیاست فرهنگی آلمان برای "زنده نگاه داشتن خاطره قربانیان قتل عام یهودیان در دوره ناسیونال سوسیالیست ها (هولوکاست)" را سیاستی "احمقانه" خوانده بود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/136254/جناح-افراطی-حزب-راستگرای-آلترناتیو-برای-آلمان-منحل-شد
بستن   چاپ