ایرانیان جهان
قانون منع رفت‌وآمد شبانه در عربستان به خاطر کرونا
دوشنبه 4 فروردين 1399 - 12:04:59
ایرانیان جهان - قانون منع رفت‌وآمد شبانه در عربستان به خاطر کرونا
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6182864
٢٠٤
٠
باشگاه خبرنگاران / ملک سلمان قانون منع رفت‌وآمد به مدت 21 روز برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا در عربستان وضع کرد.
به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی برای جلوگیری از گسترش بیشتر شیوع ویروس کرونا در این کشور در حکمی قانون منع رفت‌وآمد از ساعت 7 عصر تا 6 صبح هر روز از روز دوشنبه (امروز) و به مدت 21 روز وضع کرد.
وزارت کشور عربستان اعلام کرد برای اجرای این قانون هر چیزی که لازم باشد را به کار خواهد گرفت و مسئولان مدنی و نظامی باید با این وزارتخانه در این باره همکاری کنند.
همچنین گفته شده که کارکنان بخش‌های حیاتی اعم از دولتی و خصوصی که کار آن‌ها در طول مدت وضع منع آمد و شد ضروری است و شامل بخش‌های امنیتی، نظامی، رسانه و کارکنان بخش‌های سلامت و خدمات‌رسانی حساس و خاص است از این قانون مستثنی هستند و وزارت کشور بیانیه‌ای جداگانه درباره آن‌ها صادر خواهد کرد.
در فرمان پادشاه عربستان از طرف‌های ذیربط در این کشور خواسته شده شهروندان را برای ماندن در خانه طی مدت پیش رو تشویق کنند و از آن‌ها بخواهند جز در مواضع خیلی ضروری از خانه خارج نشوند.
طی روز‌های گذشته رسانه‌های عربستان خواستار وضع قانون منع آمد و شد در عربستان ولو جزیی برای مقابله با کرونا شده بودند نظیر کشور‌های کویت، اردن و عراق که طی روز‌های گذشته این قانون را وضع کردند.
پیش از این گفته می‌شد مقامات عربستان هنوز به اقدامات جدی مانند ممنوعیت رفت و آمد و درخواست کمک از ارتش برای مقابله با ویروس کرونا متوسل نشده‌اند، اما مراحل آمادگی تدریجی را از طریق اتخاذ تدابیر پیشگیرانه مانند ممنوعیت ورود عمره‌گزاران از دیگر کشور‌ها به عربستان و اقامه نماز در صحن‌های مسجدالحرام و مسجدالنبی به ویژه در روز جمعه آغاز کرده‌اند.
البته پیش از این نیز عربستان نماز جمعه و جماعت، تمام پرواز‌های داخلی و فعالیت اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها را به مدت دو هفته لغو کرده بود.
وزارت بهداشت سعودی روز یکشنبه با بیان اینکه تجمعات و تماس با یکدیگر در مقطع کنونی بسیار خطرناک است از ثبت 119 مورد جدید ابتلا به کروناویروس خبر داد و گفت که تاکنون 511 نفر در عربستان سعودی به این ویروس مبتلا شده اند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/136303/قانون-منع-رفت‌وآمد-شبانه-در-عربستان-به-خاطر-کرونا
بستن   چاپ