ایرانیان جهان
آخرین آمار و اقدامات ترکیه برای مقابله با کرونا
سه شنبه 5 فروردين 1399 - 10:01:21
ایرانیان جهان - آخرین آمار و اقدامات ترکیه برای مقابله با کرونا
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6185327
٠
٠
تسنیم / وزیر بهداشت ترکیه با بیان اینکه روز گذشته 50 هزار کیت تشخیص سریع کرونا از چین وارد و استفاده شده است، عنوان کرد: برای تهیه حدود یک میلیون عدد دیگر نیز اقدام کرده‌ایم.
فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در توییت با اشاره به آخرین وضعیت ثبت بیماران کرونایی در این کشور گفت: تا امروز 1529 نفر مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده اند و 37 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.
وی همچنین با بیان اینکه روز گذشته 50 هزار کیت تشخیص سریع کرونا از چین وارد و استفاده شده است، عنوان کرد: روز پنجشنبه نیز 300 هزار کیت تشخیص سریع کرونا وارد خواهیم کرد و برای تهیه حدود یک میلیون عدد دیگر نیز اقدام کرده‌ایم.
وزیر بهداشت ترکیه یادآور شد: طی چند روزه آینده آمار بیماران کرونایی بهبودیافته یا در حال بهبود را اعلام خواهیم کرد. تعداد بهبودیافتگان بالا است. دارویی که در درمان بیماری کرونا در چین نتایج مثبتی داشته است نیز روز گذشته به کشورمان ارسال و استفاده از آن برای درمان افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه آغاز شده است.
کوجا درباره روند ساخت واکسن در مقابله با کروناویروس نیز اعلام کرد: به 6 دانشگاه و یک مرکز فراخوان داده و از همه آنها حمایت نامحدود انجام خواهیم داد. تمام قربانیان کرونا در کشورمان افراد مسن و دچار بیماری‌های مزمن بودند. بزودی اطلاعات لازم درباره قربانیان و مبتلایان به کرونا از جمله رده سنی آنها را منتشر خواهیم کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/136459/آخرین-آمار-و-اقدامات-ترکیه-برای-مقابله-با-کرونا
بستن   چاپ