ایرانیان جهان
مصوبات پنجم فروردین شورای سلامت کیش ابلاغ شد:
قرنطینه سختگیرانه برای بازگشت کیشوندان در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش
سه شنبه 5 فروردين 1399 - 18:51:20
ایرانیان جهان - محمدرضا رضانیا: ضوابط سختگیرانه «قرنطینه خانگی، قرنطینه در محل تجمیعی» برای کیشوندانی که در این ایام برای مسافرت اقدام کردند و بعد از پانزدهم فروردین قصد بازگشت به جزیره کیش را دارند مصوب و با تایید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اجرایی خواهد شد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سخنگوی شورای سلامت کیش درخصوص اعمال ضوابط سختگیرانه شورای سلامت کیش؛ گفت: برخی از ساکنین جزیره کیش که در مسافرت هستند و بعد از پانزدهم فروردین قصد بازگشت به جزیره کیش را دارند می‌توانند سفر خود را با تعویق انجام دهند.
محمدرضا رضانیا سخنگوی شورای سلامت کیش از تعطیلی تمامی بازارها و اصناف به جز تامین‌کننده‌های ارزاق عمومی و مایحتاج عمومی مردم تا پانزدهم فروردین ماه خبر داد.
رضانیا بر لزوم فعالیت ادارات، نهادهای اجرایی، بانک‌ها و بیمه‌ها با ظرفیت به‌کارگیری 20 درصدی نیروهای خود تا پانزدهم فروردین تاکید داشت و افزود: ضمن اینکه می‌توانند از مابقی پرسنل به‌صورت دورکاری یا مرخصی استفاده کنند باید ضوابط کنترل و حفاظت فردی و مراجعه‌کننده‌ها در این ایام نیز تامین شود.
وی خاطر نشان کرد: در غیر این‌صورت مسئولیت کنترل و اجرای این مصوبه؛ به عهده مسئولین، روسای دستگاه‌های اجرایی، ادارات و نهادها خواهد بود.
سخنگوی شورای سلامت کیش درخصوص خریدهای روزانه ساکنین جزیره کیش؛ گفت: شهروندان با رعایت حداقل فاصله اجتماعی یک‌ونیم تا دو متر و با هدف جلوگیری از تجمع در فروشگاه‌ها می‌توانند خریدهای خود را در طی ساعات خاصی از شبانه‌روز انجام دهند.
رضانیا تاکید کرد: برخی نوجوانان و جوانان به‌خاطر این تصور غلط که به بیماری کرونا مبتلا نمی‌شوند در سطح جامعه تردد دارند و ممکن است ناقل بیماری باشند و بیماری را به داخل منزل منتقل کنند و اعضای خانواده پدر و مادر خود را دچار این بیماری کنند.
محمدرضا رضانیا در ادامه سخنان خود عنوان کرد: قرنطینه خانگی باید رعایت شود، افراد در خانه بمانند و اوج بیماری در هفته آینده و روزهای در پیش رو خواهد بود.
همچنین رضانیا خاطر نشان کرد: ساکنین جزیره کیش و مسافران از تجمع در پارک‌ها و تردد در معابر عمومی خودداری کنند؛ به‌دلیل این‌که این بیماری می‌تواند از طریق سطوح منتقل شود و افراد بیشتری را به این بیماری مبتلا کند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/136576/قرنطینه-سختگیرانه-برای-بازگشت-کیشوندان-در-دستور-کار-سازمان-منطقه-آزاد-کیش
بستن   چاپ