ایرانیان جهان
مهندس مایکروسافت قابلیت‌ها و کارایی DirextX 12 Ultimate API را شرح داد
چهارشنبه 6 فروردين 1399 - 00:23:39
ایرانیان جهان - مایکروسافت پلتفرم جدید و جامعی را برای توسعه‌دهنده‌ها عرضه کرده که قابلیت‌های متعددی را همراه‌با بهبود کارایی و قدرت در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

مایکروسافت چند روز پیش آخرین نسخه از رابط برنامه‌نویسی گرافیکی خود را به‌نام DirectX 12 Ultimate API معرفی کرد که پلتفرم واحدی را برای توسعه‌دهنده‌ها ارائه می‌کند. این پلتفرم به‌صورت جامع برای نسل بعدی جلوه‌های گرافیکی در کامپیوترهای شخصی و کنسول‌های بازی کاربرد خواهد داشت. یکی از قابلیت‌های جدید و حیاتی، اضافه شدن Mesh Shaders به فریمورک DX12 بود. مهندس ارشد مایکروسافت در بخش Advanced Technologies Group، مارتین فولر، اطلاعاتی جزئی را از قابلیت‌های جدید رابط برنامه‌نویسی منتشر کرد که امکانات قابل‌توجهی را در اختیار توسعه‌دهنده‌های بازی‌های نسل بعد قرار می‌دهد. مقاله‌های مرتبط:
فریم ورک DirectX 12 Ultimate مایکروسافت معرفی شد مایکروسافت سایه‌زنی با نرخ متغیر را به DirectX 12 می‌آورد
مارتین فولر می‌گوید درحال‌حاضر تنها دو پلتفرم از قابلیت Mesh Shaders در DX12 پشتیبانی می‌کنند. خانواده‌ی پردازنده‌های گرافیکی انویدیا تورینگ و ایکس‌باکس سری ایکس با پردازنده‌ی گرافیکی AMD RDNA2 قابلیت بهره‌برداری را دارند. انویدیا در سال 2018 Mesh Shaders را همراه‌با معماری پردازنده‌ی گرافیکی تورینگ معرفی کرد. این قابلیت در رندر کردن صحنه‌هایی با اجسام و جزئیات پیچیده و فراوان، کاربرد زیادی دارد. همان‌طور که از نام Mesh Shaders بر می‌آید، با سایه‌زنی مشبک در صحنه‌های رندر روبه‌رو خواهیم بود. به‌بیان دیگر اگر صحنه‌ی مشبکی با جزئیات زیاد و پیچیده داشته باشیم، این قابلیت ابتدا آن را به شبکه‌های کوچک‌تر تقسیم‌بندی می‌کند. سپس با بهره‌برداری از مراحل رندر مبتنی بر سخت‌افزار ، توسعه‌دهنده‌ها می‌توانند هندسه‌ی بیشتری را به‌صورت موازی رندر کنند و در عین حال داده‌های کمتری هم در پردازش دخیل می‌شوند. مایکروسافت و انویدیا، قبلا توضیحات جزئی‌تری از Mesh Shaders در وبلاگ‌های خود منتشر کرده‌اند.

ایرانیان جهان

استفاده از فناوری جدید Mesh Shaders در رندر صحنه‌‌ها، باعث کاهش زمان به‌انداه‌ی تقریبا نصف می‌شود. در تصاویر، تفاوت زمان رندر را در فناوری‌های گوناگون مشاهده می‌کنید.

ایرانیان جهان


http://www.ilandnews.ir/fa/News/136641/مهندس-مایکروسافت-قابلیت‌ها-و-کارایی-DirextX-12-Ultimate-API-را-شرح-داد
بستن   چاپ