ایرانیان جهان
شرکت تعاونی تولید لباس ویژه کرونا در ایلام راه اندازی شد
چهارشنبه 6 فروردين 1399 - 11:28:48
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: خط تولید لباس ایزوله ویژه کرونا در شرکت تعاونی 3626فدک سبز ایلام راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، شکراله شیرخانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: با همکاری و حرکت جهادی مدیر عامل شرکت تعاونی 3626 فدک سبز ایلام، خط تولید البسه استریل بنا به نیاز استان در مقابله با ویروس کرونا، از امروز در این شرکت تعاونی راه اندازی شد.
وی تصریح کرد: با توجه به بروز و شیوع ویروس کرونا در کشور، این شرکت تعاونی لباس ایزوله کادر پزشکی بیمارستانی را برای پرستاران و پزشکانی که در خط مقدم مقابله با این بیماری قرار دارند تولید خواهد کرد.
شیرخانی گفت: تفاهم نامه چهارجانبه بین معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و صندوق ضمانت سرمایه گذاری کشور برای پرداخت یارانه حمایتی به تعاونی های که در ٢٨ استان در زمینه تولید محصولات مقابله با کرونا فعالیت می کنند، امضا شده است.
وی اظهار کرد: یک هزار و 100 میلیارد ریال یارانه حمایتی با نرخ ترجیهی ١4 درصد برای ١45 تعاونی که در کشور اقدام به تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده، دستکش و البسه بیمارستانی کنند، اعطا خواهد شد.
شیرخانی تصریح کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام به عنوان مهم ترین نهاد حامی جامعه و سلامت تلاش کرده است که در این شرایط بحران بیماری ویروسی کرونا، اقدامات پیشگیرانه و عملی بسیاری را انجام داده و با ارائه بسته های حمایتی دولتی، سهم خود را در مهار کرونا و فراهم کردن شرایط مناسب برای تداوم زندگی افراد به خصوص جامعه کارگری فراهم کرده است.
مدیرعامل واحد تولیدی فدک سبز نیز گفت: روزانه بیش از پنج هزار ماسک برای مصرف بیمارستان‌های استان توسط برخی از بانوان تعاونگر ایلام در این شرکت تعاونی تولید می‌شود که سبب اشتغال 30 نفر نیز شده است.
فرضی زاده ادامه داد: این شرکت تعاونی برای ادامه فعالیت و خرید ماشین آلات اتوماتیک و نیمه اتوماتیک و افزایش ظرفیت تولید، نیازمند حمایت دستگاه‌های ذیربط است‌ و حمایت از این شرکت تعاونی، مصداق واقعی حمایت از اشتغال و تولید بومی خواهد بود.
وی تاکید کرد: با توجه به موقعیت فعلی و نیاز بیمارستان‌ها و اورژانس ها به لباس‌های ایزوله و ویژه برای انتقال بیماران مشکوک به کرونا، امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی ایلام، نیازهای خود را توسط این شرکت تعاونی تامین نمایند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/136689/شرکت-تعاونی-تولید-لباس-ویژه-کرونا-در-ایلام-راه-اندازی-شد
بستن   چاپ