ایرانیان جهان
​مدیرعامل شستا اقدامات مقابله با کرونا را تشریح کرد؛
تولید 350 هزار لیتر محلول و ژل ضد عفونی کننده دست و 2.600.000 لیتر محلول ضد عفونی کننده سطوح
چهارشنبه 6 فروردين 1399 - 14:54:37
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - مدیرعامل شستا با تشریح اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا از تولید 350 هزار لیتر محلول و ژل ضد عفونی کننده دست (بر پایه الکل)،2.600.000 لیتر محلول ضد عفونی کننده سطوح (بر پایه آب اکسیژنه یا آب ژاول)، 5/5 میلیون عدد قرص کلروکین فسفات و 6 تن ماده موثره هیدروکسی کلروکین از سوی شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد رضوانی فر ادامه داد: این تولیدات در چهار بخش محلول‌ها و ژل‌های ضد عفونی کننده دست (بر اساس پروتکل سازمان جهانی بهداشت)، محلول‌ ضد عفونی کننده سطوح بر پایه آب اکسیژنه و آب ژاول (جهت ضدعفونی محیط)، داروهای موثر در درمان بیماری کرونا (منطبق با آخرین پروتکل درمان (WHO ) و توزیع بدون محدویت دارو و محلول‌های ضد عفونی کننده در تعطیلات نوروز انجام شده است.
رضوانی فر گفت: شرکت های ره آورد تامین، زاگرس فارمد پارس، شیمی‌دارویی‌داروپخش، کاسپین تامین، ابوریحان، کارخانجات داروپخش و اکسیر در بخش تولید محلول‌ها و ژل‌های ضد عفونی کننده دست (بر اساس پروتکل سازمان جهانی بهداشت) فعال بوده اند.
وی افزود: همچنین شرکت های کلر پارس مجموعا با ظرفیت روزانه 90.000 لیتر و ره آورد تامین با ظرفیت روزانه 25.000 لیتر در زمینه تولید محلول‌ ضد عفونی کننده سطوح بر پایه آب اکسیژنه و آب ژاول (جهت ضد عفونی محیط) فعالیت دارند.
مدیرعامل شستا گفت: در بخش تولید داروهای موثر در درمان بیماری کرونا (منطبق با آخرین پروتکل درمان (WHO شرکت پارس دارو با تولید 5/5 میلیون عدد قرص کلروکین فسفات 150 میلی گرمی و خرید مواد برای تولید 8 میلیون عدد قرص دیگر در فروردین ماه، شرکت تماد با تولید 6 تن ماده موثره هیدروکسی کلروکین سولفات برای تولید قرص 200 میلی گرمی این دارو در دو سایت تهران و مشهد و فروش آن به چند شرکت تولید کننده این قرص در کشور برای تولید این محصول و خرید مواد بینابین برای تولید 10 تن دیگر در سه ماهه اول سال 1399 اقدام کرده است و شرکت‌های توفیق دارو و ابوریحان با طراحی مدل سنتز و پره فرمولاسیون 5 داروی ضد ویروس موثر در درمان بیماران مبتلا به COVID-19 و خرید مواد موثره با ارز نیمایی برای تولید محصولات در دو ماهه ابتدای سال 1399 فعالیت کرده اند.
وی همچنین با اشاره به توزیع اقلام خاص غیر دارویی در خصوص کرونا در شرکت های توزیع تابعه شستا گفت : مجموعا 683.185 لیتر محلول ضدعفونی دست و سطوح و 622.950 عدد ماسک سه لایه توسط شرکت های توزیع اکسیر، داروپخش و هجرت توزیع شد.
رضوانی فر با اشاره به توزیع بدون محدویت دارو و محلول‌های ضد عفونی کننده در تعطیلات نوروز اقدامات شرکت‌های توزیع داروپخش، پخش اکسیر و پخش هجرت را نیز مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده هر سه شرکت بدون هیچ‌گونه محدویتی دارو و سایر اقلام موجود در سبد خود را در تمامی مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی توزیع و خدمات خود را حتی در تعطیلات نوروز بدون وقفه در سراسر کشور و به ویژه در استان‌های درگیر انجام داده اند .
مدیرعامل شستا در پایان تاکید کرد: همچنین از شروع این همه‌گیری، شرکت‌های فوق نقش بسزایی در توزیع محصولات مقابله با این بیماری را داشته‌اند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/136757/تولید-350-هزار-لیتر-محلول-و-ژل-ضد-عفونی-کننده-دست-و-2600000-لیتر-محلول-ضد-عفونی-کننده-سطوح
بستن   چاپ