ایرانیان جهان
اپل احتمالا تولید پد شارژ بی‌ سیم ایرپاور را مجددا آغاز کرده است
پنجشنبه 7 فروردین 1399 - 1:18:10 AM
ایرانیان جهان - طبق گزارش‌ تأیید‌نشده‌ی یکی از افشاگران، اپل فرایند بازتولید پد شارژ بی‌سیم ایرپاور را آغاز کرده است. ایرپاور همراه‌با آیفون 10 معرفی شد؛ اما هیچ‌‌گاه به بازار عرضه نشد.

اپل در سال 2017 و لحظاتی پس از معرفی گوشی آیفون 10 در آمفی‌تئاتر استیو جابز، پد شارژ بی‌سیمی با نام ایرپاور (Apple AirPower) را رسما رونمایی کرد و توانست توجهات زیادی را جلب کند. کوپرتینویی‌ها هنگام معرفی ایرپاور مدعی شدند این شارژر بی‌سیم می‌تواند هم‌زمان آیفون و ایرپاد و اپل واچ را شارژ کند. این محصولات باتری‌هایی با توان ورودی متفاوت دارند. اپل می‌گفت مهم نیست کاربر دستگاهش را کجای پد شارژ قرار دهد، ایرپاور درهرصورت می‌تواند آن را به‌شکلی درست شارژ کند. درضمن، درصد باتری محصولات روی صفحه‌ی قفل گوشی آیفون به‌نمایش درمی‌آمد. اپل هنگام معرفی ایرپاور گفته بود این محصول تا انتهای سال 2018 عرضه می‌شود. مقاله‌های مرتبط:
با پد شارژ بی‌سیم بیس استیشن نومد شبیه‌به ایرپاور اپل آشنا شوید چرا تولید ایرپاور لغو شد؟
بسیاری از کارشناسان گفته‌اند اپل درباره‌ی ایرپاور بیش‌از‌حد بزرگ‌نمایی کرده بود. این شرکت ادعاهای بزرگی برای محصولش مطرح کرد؛ اما هرچه از زمان معرفی دورتر شدیم، اخبار مربوط به آن کمتر و کمتر شد. با برگزاری هر مراسم جدید، بسیاری از کاربران انتظار داشتند اپل سرانجام از تولید انبوه ایرپاور خبر دهد و تاریخ عرضه‌ی آن را به‌ بازار مشخص کند؛ اما این اتفاق هیچ‌گاه رخ نداد. کارشناسان می‌گویند اپل به‌حدی ادعاهای بزرگی درباره‌ی ایرپاور کرد که نمی‌دانست برای تولید چنین محصول مهمی ممکن است با چه مشکلاتی روبه‌رو شود. در پدهای بی‌سیم بازار به‌منظور شارژ دستگاه‌هایی نظیر گوشی‌های هوشمند از القای الکترومغناطیسی استفاده می‌شود. هم در دستگاه مدنظر و هم در پد شارژ بی‌سیم سیم‌پیچ وجود دارد. صفحه‌ی پد شارژر جریان برق را ازطریق سیم متصل به‌ پریز دریافت می‌کند و آن را به سیم‌پیچ می‌فرستد تا میدان الکترومغناطیسی ایجاد شود. میدانی که از این طریق ایجاد شده است باعث ایجاد جریان الکتریکی در سیم‌پیچ‌ گوشی می‌شود؛ فرایندی که درنهایت به شارژشدن باتری می‌انجامد. بررسی کارشناسان نشان می‌داد اپل قصد دارد در ایرپاور از تعداد بسیار زیادی سیم‌پیچ استفاده کند؛ به‌همین‌دلیل، کوپرتینویی‌ها می‌گفتند کاربر گوشی را در هر جایی از پد قرار دهد، فرایند شارژ آغاز می‌شود.

ایرانیان جهان


http://www.ilandnews.ir/fa/News/136868/اپل-احتمالا-تولید-پد-شارژ-بی‌-سیم-ایرپاور-را-مجددا-آغاز-کرده-است
بستن   چاپ