ایرانیان جهان
شمار جان باختگان کرونایی آمریکا از هزار نفر گذشت
پنجشنبه 7 فروردين 1399 - 10:32:35
ایرانیان جهان - شمار جان باختگان کرونایی آمریکا از هزار نفر گذشت
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6191142
k ١.٢
١
ایرنا / آخرین گزارش‌ها از ابتلای نزدیک به 69 هزار نفر از شهروندان آمریکایی به کووید-19 حکایت دارد و شمار جان باختگان آن هم از مرز یکهزار نفر گذشته است.
در تارنمای دانشگاه جان هاپکینز آمده است که تا شامگاه چهارشنبه، یکهزار و 31 نفر در اثر ویروس جدید کرونا جان باخته‌اند، در حالی که تلاش دونالد ترامپ و مایک پمپئو بر این است که با راه‌اندازی جنگ رسانه‌ای، تاکید کنند که این بیماری را «ویروس ووهان» استفاده کنند.
شرایط در نیویورک به گونه‌ای است که شمار مبتلایان به کرونا از 33 هزار نفر گذشته است و 366 نفر کشته داشته است.
بیل دی بلاسیو شهردار نیویورک اعلام کرد که 200 نفر از زندانیان این شهر آزاد خواهند شد و این تعداد برای مجرمان غیرخشن افزایش خواهد یافت.
امکانات بیمارستانی در این شهر برای مواجهه با این حجم از بیمار، پاسخگو نیست و تجهیزات لازم برای کادر درمانی هم ندارند به گونه‌ای که در برخی از بیمارستان‌ها از کیسه زباله به عنوان لباس محافظ استفاده می‌شود و در همین روز هم یکی از پرسنل این بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا جان باخت.
تعداد بستری شدگان این شهر از روز یکشنبه تا کنون 2 برابر شده است به گونه‌ای که از یک هزار و 974 به سه هزار و 805 نفر رسیده است. همچنین در کل ایالت نیویورک تعداد بستری شدگان در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) 82 درصد افزایش داشته است.
اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در نشست خبری خود مدعی شد «سخت است از اینکه به این خوبی کار می‌کنیم، خوشحال نباشیم. و کومو(فرماندار نیویورک) از اینکه چهار هزار دستگاه تنفسی از طرف دولت فدرال به نیویورک فرستاده شد، خوشحال است.»
اما کومو گفت که در فاصله کوتاهی این ایالت به ونتیلاتورهای بیشتری نیاز پیدا می کند و دولت باید بیش از اینها ارسال کند.
شهردار نیویورک هم در تشریح وضعیت این شهر گفت بگذارید درباره این بحران بیهوده نگویم؛ شرایط تا عیدپاک بهتر نخواهد شد. ما نمی توانیم گاردمان را در برابر این بیماری پایین آوریم و به امید واهی دلخوش کنیم.
دی بلاسیو تصریح کرد: ماه آوریل از مارس سخت‌تر خواهد بود و ماه مه حتی سخت‌تر از آن خواهد شد.
نگرانی مردم نیویورک به قدری افزایش یافته است که انتقادهای جدی را متوجه دولت ترامپ ساخته‌اند. سوزان دیماگیو کارشناس ارشد اندیشکده کارنگی در واکنش به رفتارهای مقامات کاخ سفید نسبت به کووید-19 و اینکه تاکید دارند آن را «ویروس ووهان» بنامند، گفت: آیا اولویت پمپئو در این لحظه این است؟ اینجا نیویورک است، سیستم بهداشتی ما تحت محاصره قرار دارد.
وی افزود: یک کامیون یخچال‌دار خارج از یک بیمارستان مستقر شده است تا تلی از جسدهای کشته‌شدگان ناشی از کرونا را نگهدارد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/136909/شمار-جان-باختگان-کرونایی-آمریکا-از-هزار-نفر-گذشت
بستن   چاپ