ایرانیان جهان
نگاهی به تغییر لحن ترامپ برای کسب رأی و دستگاه تنفس مصنوعی
پنجشنبه 7 فروردين 1399 - 12:08:51
ایرانیان جهان - نگاهی به تغییر لحن ترامپ برای کسب رأی و دستگاه تنفس مصنوعی
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6191437
٠
٠
تسنیم / در روزهای گذشته تغییراتی در ادعاها و سخنان مقامات ارشد آمریکا درباره چین و پیرامون همه گیری کروناویروس دیده می‌شود.
به نقل از رادیو بین المللی چین، در روزهای گذشته تغییراتی در ادعاها و سخنان مقامات ارشد آمریکا درباره چین و پیرامون همه گیری کروناویروس دیده می شود. مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت که تلاشهای چین در مقابله با کروناویروس نسبت به گذشته «شفافتر» شده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز همان روز در توییتر در اشاره به کروناویروس، به جای عبارت «ویروس چینی» صرفا از عبارت «ویروس» استفاده کرد. او پیش از این در روز سه شنبه نیز در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: «دیگر لازم نیست شور این قضیه را در بیاوریم».
پس از آن که ترامپ از عبارت «ویروس چینی» برای توصیف کروناویروس استفاده کرده بود، خیلی از شهروندان چینی مقیم آمریکا و آمریکاییهای چینی تبار حتی در خیابانها هدف مزاحمت و حمله قرار گرفتند. نیویورک تایمز در یکی از مقالات خود نوشت: «سایر شهروندان آسیایی تبار آمریکا نیز با این خطرات مواجهند زیرا تبعیض گزاران نمی توانند آنها را از چینیها تشخیص دهند.»
این در حالی است که ترامپ فشار سیاسی سنگین روزافزونتری متحمل می شود. شبکه خبری واکس (Vox) افشا کرد که جمعیت رای دهندگان آسیایی تبار آمریکا رو به افزایش گذاشته و در تعداد زیادی از «ایالاتهای خاکستری» نقش قابل ملاحظه ای ایفا می کنند. شبکه خبری ان بی سی در این باره نیز گفت که رای دهندگان آسیایی تبار آمریکا در برخی نقاط کشور بر پیروزی نامزد حکم می کنند.
از سوی دیگر، در سطح جهان ضرورت دوستی با چین نیز روزبروز چشمگیرتر می شود. به عبارت دیگری، آمریکا لوازم و تجهیزات کافی برای مقابله با بیماری ندارد. آندرو کومو فرماندار ایالت نیویورک صراحتا به دولت فدرال هشدار داده است باید به شهر نیویورک دستگاه تنفس مصنوعی بیشتری برسد، وگرنه 26 هزار نفر در این شهر فقط می توانند «منتظر مرگ بمانند». آمریکا حالا به دنبال وارد کردن ماسک و دیگر لوازم حفاظتی از چین است. حالا برای امریکا به عنوان بزرگترین خریدار لوازم پزشکی ساخت چین حفظ رابطه خوب با چین در این دوران بحرانی بسیار مهم است. چین نیز اعلام کرده است که به افراد نیازمند کمک خواهد کرد.
تولید واکسن و مهار بیماری هر دو زمان می برد و بدین ترتیب، نیاز مبرم کنونی تامین پایدار لوازم پزشکی و درمانی و دارو است. با توجه به این نکته، می توان پی برد که حفظ نوعی روابط کاری ثابت با چین امر بسیار مهمی است و «ویروس چینی» نامیدن کروناویروس جدید بی شک به تحقق این هدف کمکی نمی کند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/136929/نگاهی-به-تغییر-لحن-ترامپ-برای-کسب-رأی-و-دستگاه-تنفس-مصنوعی
بستن   چاپ