ایرانیان جهان
رئیس بیمارستان ربایی در بحبوحه بحران شیوع کرونا!
شنبه 9 فروردین 1399 - 12:49:01 PM
ایرانیان جهان - رئیس بیمارستان ربایی در بحبوحه بحران شیوع کرونا!
باشگاه خبرنگاران / روز گذشته رئیس یکی از بیمارستان‌های اصلی هائیتی ربوده شد و این در حالی است که این کشور در حال نبرد با شیوع ویروس کووید 19 است.
به گزارش رویترز، روز گذشته رئیس یکی از بیمارستان‌های اصلی کشور آفریقایی هائیتی ربوده شد و این حادثه سبب گشت در میان بحران شیوع کرونا در این کشور کارکنان آن بیمارستان به نشانه اعتراض از پذیرش بیماران جدید خودداری کنند.
کارکنان بیمارستان به رویترز گفتند دکتر «جری بیتار»، جراح و رئیس بیمارستان برنارد موس، پس از خروج از خانه‌اش در مسیر رفتن به محل کار در پایتخت این کشور ربوده شده است.
به دنبال این حادثه، کارکنان بیمارستان موس دست از کار کشیدند و در گروه‌هایی برای آزادی او شعار دادند. این در حالی بود که بیماران به بیمارستان راه داده نمی‌شدند و در بیرون از بیمارستان تجمع کرده بودند. یکی از این بیماران به رویترز گفت: «در میان شیوع کرونا بسیار غیرطبیعی است که پزشک بیمارستا‌ن ربوده شود. ما خواستار آزادی بدون شرط او هستیم.»
بر اساس مطالعه کنسرسیوم تحقیق و آموزش در سال 2019، در هائیتی با جمعیت 11 میلیونی تنها 64 دستگاه تنفسی وجود دارد و در صورتی که شیوع کرونا در این کشور شدت یابد این موضوع ممکن است به یک فاجعه تبدیل شود.
در سال جاری، به دلیل بحران‌های سیاسی و اقتصادی در هائیتی که یکی از فقیرترین کشور‌ها در نیمکره غربی است آدم‌ربایی به شدت افزایش یافته است. تنها در ماه ژانویه 15 مورد آدم‌ربایی از سوی پلیس در این کشور تایید شده است. قربانیان این آدم‌ربایی‌ها از دانش‌آموزان مدرسه گرفته تا نمایندگان مجلس و بازرگانان خارجی هستند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/137269/رئیس-بیمارستان-ربایی-در-بحبوحه-بحران-شیوع-کرونا!
بستن   چاپ