ایرانیان جهان
آمریکا در وضعیت قرمز
شنبه 9 فروردين 1399 - 12:49:12
ایرانیان جهان - آمریکا در وضعیت قرمز
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6196371
k ٩.٢
٠
مشرق / متن پیش رو در مشرق منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
افزایش مراجعه و بستری بیماران مبتلا به کرونا در این کشور باعث اشباع بیمارستان‌ها و کمبود تجهیزات پزشکی و بهداشتی در مراکز درمانی شده و بیماران و کادر پزشکی و پرستاری را با بحران شدیدی مواجه کرده است.
سی‌ان‌ان در گزارشی از تشدید اوضاع بحرانی در آمریکا پرده برداشت و نوشت: پزشکی در نیویورک سیتی گفته است که در نهایت ما نخستین بیماران کرونایی را پذیرش کردیم و آنجا بود که همه چیز به هم ریخت. این پزشک که به شرط افشا نشدن نامش به علت نگرانی بابت شغل خود با سی‌ان‌ان صحبت کرد، بیمارستانی را توصیف کرد که آمادگی مناسبی برای هجوم بیماران کووید-19 نداشته و همین حالا منابع بیمارستان رو به اتمام است و باعث شده که تعداد بیماران با وضعیت حاد، از ونتیلاتورها (دستگاه‌های تنفسی) بیشتر شود. این دکتر گفت:ما تجهیزات نداریم، ما تخت نداریم. وی افزود: تصور اینکه ما در نیویورک هستیم و این اتفاق در حال رخ دادن است عجیب است. انگار که سناریویی برای یک کشور جهان سوم باشد.
این شبکه آمریکایی در ادامه گزارش خود به نقل از این دکتر آمریکایی آورده است: در ابتدا بیماران بیشتر از گروه سنی بالای 70 سال بودند، اما در هفته‌های گذشته تعدادی بیمار زیر 50 سال هم وجود داشته است. وی در خصوص بیماران جوان‌تر گفت: آنها متوجه شدت و حدت این بیماری نیستند. دو هفته پیش، زندگی کاملاً متفاوت بود.
سی‌ان‌ان در بخش دیگری از گزارش خود می‌نویسد: کارشناسان سلامت عمومی، از جمله دکتر ژروم آدامز، جراح آمریکایی، هشدار داده‌اند که ممکن است آمریکا "تبدیل به ایتالیا بشود"، کشوری که در آن بیمارستان‌هایی پر از بیماران کووید-19 مجبورند امکانات را جیره‌بندی کرده و تصمیم بگیرند که به چه کسی ونتیلاتور بدهند. با این حال، آمریکا ممکن است همین حالا هم در حال مشاهده شروع این اتفاق در برخی مناطق باشد، که نشانگر دوره جدیدی از شیوع سراسری در آمریکاست.

ایرانیان جهان


دکتر کریگ اسپنسر، مدیر سلامت جهانی در فوریت‌های پزشکی در مرکز پزشکی دانشگاه نیویورک-پرسبیترین/ کلمبیا در نیویورک سیتی می‌گوید: واقعیت این است که آنچه ما همین حالا هم در اتاق‌های اورژانس شاهد هستیم، ناگوار و وخیم است. اسپنسر به سی‌ان‌ان گفت: هفته گذشته وقتی که سر کار رفتم، درباره یک یا دو نفر بیمار در میان ده‌ها نفر صحبت کردیم که ممکن بود بیمار کرونایی باشند. در شیفت دیروز، تقریباً همه بیمارانی که ویزیت کردم کرونایی بودند، و وضعیت بسیاری از آنها به شدت حاد بود. بسیاری از آن‌ها اینتوبه شدند. بسیاری از آنها به سرعت اوضاعشان وخیم شد. فضای این هفته با هفته گذشته بسیار متفاوت است. مقامات در ایالت نیویورک در حال وادار کردن بیمارستان‌های سراسر ایالت به افزایش ظرفیت هستند. این ایالت محل زندگی بیش از 6% از موارد تأییدشده جهان است، و تقریباً نیمی از موارد ابتلا آمریکا در نیویورک هستند.
دکتر آنتونی فاوسی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی ایالات متحده، هشدار داد: یک شیوع، یک بیماری همه‌گیر جهانی مانند این ویروس، می‌تواند هر حکومتی در جهان را تحت فشار قرار دهد. بدون وجود ونتیلاتور کافی، "در شرایطی قرار خواهید گرفت که لازم است تصمیمات بسیار سختی اتخاذ کنید.
سی‌ان‌ان همچنین اقدامات ویژه‌ای را که بیمارستان‌ها قصد دارند انجام دهند تا ظرفیت خود برای بیمارانی که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند را افزایش دهند، توصیف کرد و به نقل از مقامات نیویورک نوشت: ما تا آنجا جلو رفته‌ایم که سعی داریم یک رویه آزمایشی را امتحان کنیم که در آن ونتیلاتور را نصف کنیم. ما از یک ونتیلاتور برای دو بیمار استفاده می‌کنیم. اجرای این طرح دشوار است، آزمایشی است، اما در این برهه زمان ما گزینه دیگری نداریم.
شبکه خبری سی‌ان‌ان اذعان کرد: فقط نیویورک نیست که فشارها را احساس می‌کند. بیمارستان‌ها در سراسر آمریکا شاهد موج سنگین بیماران، کمبود تجهیزات محافظتی پرسنل نظیر ماسک و لباس، و کارگران خدمات پزشکی هستند که احساس می‌کنند خودشان، خانواده‌هایشان و بیمارانشان در معرض خطر قرار گرفته‌اند. چندین پرستار در سراسر کشور به شرط افشا نشدن نامشان با سی‌ان‌ان صحبت کرده‌اند، آن‌ها نیز می‌ترسند شغلشان را از دست بدهند.
یک پرستار اتاق اورژانس در ویرجینیا، بیمارستان محل کار خود را «فوق‌العاده بی‌نظم»، همراه با دپارتمان اورژانسی که در آن بیماران مشکوک به کووید-19 کنار بیمارانی با دیگر مشکلات سلامتی می‌نشینند، توصیف کرد. وی گفت: زوج سالمندی را می‌بینید که درد قفسه سینه دارند و دقیقاً کنار کسی نشسته‌اند که به سرفه و آنفولانزا مبتلاست. به نظر من این شرایط به شدت خطرناک است. او گفت که از زمان شروع پخش ویروس، دخترش را در آغوش نگرفته چون نگران است که ناقل بیماری باشد.
یک پرستار دیگر در جورجیا گفت که درخواست او برای تست دادن مکرراً رد شده، حتی با این که علائمش در طول یک هفته بدتر شده است. این پرستار از چندین بیماری که از ذات‌الریه فوت کرده بودند ولی تست کرونا روی آنها انجام نشده بود، مراقبت کرده بود و در نهایت روز سه‌شنبه مورد آزمایش قرار گرفت – همان روز در بیمارستان بستری شد و در قرنطینه قرار گرفت.
جودی شرایدن-گونزالز، پرستار اتاق اورژانس در مرکز پزشکی مونتفیور و رئیس انجمن پرستاران ایالت نیویورک، گفت: همه وحشت کرده‌اند و می‌ترسند که به علت عدم وجود تجهیزات محافظتی آلوده شوند؛ از بسیاری از پرستاران خواسته شده که برای بیماران مختلف از همان یک ماسک مجددا استفاده کنند. شرایدن-گونزالز گفت که می‌ترسد تعداد ونتیلاتورها یا کارکنان برای مراقبت از همه کافی نباشد اما در بیمارستان محل کار او هنوز کار به آنجا نرسیده است.
سی‌ان‌ان در بخش پایانی گزارش خود آورده است: برای شرایدن-گونزالز، خطر آلوده شدن در اثر کمبود ماسک و لباس، بسیار واقعی و ملموس است. وی گفت: ما احساس می‌کنیم وظیفه داریم که از بیماران خود مراقبت کنیم. همه چنین حسی دارند. اما نمی‌خواهیم مریض شویم و نمی‌خواهیم ناقل باشیم. در بیمارستان خود من (و فکر نمی‌کنم محدود به همین بیمارستان باشد) پرستاری داریم که اکنون در حال استفاده از ونتیلاتور است و با ویروس در تماس بوده.
دکتر پیتر هوتز، استاد و معاون مدرسه ملی داروهای تروپیکال در دانشکده پزشکی بیلور، قبلاً به سی‌ان‌ان گفته بود: اگر ویروس کادر درمان را از بین ببرد، بازی تمام است، چراغ‌ها خاموش می‌شوند. اگر چندین نفر از کادر درمان، پزشکان اورژانس و پرستاران به این بیماری گرفتار بشوند (یعنی شرایطی که در آن همکاران در بخش مراقبت‌های ویژه از همکاران خود مواظبت می‌کنند)، می‌توان گفت که هیچ چیز برای ایالات متحده بیش از این بی‌ثبات‌کننده نخواهد بود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/137278/آمریکا-در-وضعیت-قرمز
بستن   چاپ