ایرانیان جهان
واکنش قرقاش به تماس غیرمنتظره ولیعهد ابوظبی با بشار اسد
شنبه 9 فروردين 1399 - 13:36:42
ایرانیان جهان - واکنش قرقاش به تماس غیرمنتظره ولیعهد ابوظبی با بشار اسد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6197926
k ٤.٧
١
ایرنا / وزیر مشاور در امور خارجه امارات، درباره تماس دیروز (جمعه) «محمد بن زاید آل نهیان » ولیعهد ابوظبی با « بشار اسد» توضیح داد و ان را شجاعانه خواند.
«محمد انور قرقاش » امروز در توئیتی نوشت: تماس دیروز تلفنی شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات با اسد رئیس جمهوری سوریه در چارچوب تقویت نقش اعراب در مقابله با ویروس کرونا انجام شد.
وی افزود: شرایط استثنایی مرتبط با ویروس کرونا اقدامات بی‌سابقه‌ای را طلب می‌کند و اقدام شیخ محمد بن زاید در این زمینه انجام شد.
وزیر مشاور در امور خارجه امارات با بیان اینکه بعد انسانی دارای اولویت است، اضافه کرد: این اقدام، گامی شجاعانه به سوی برداران سوری و فراتر از محاسبات محدود است و نشان دهنده جهت دهی امارات برای تقویت نقش عربی می‌باشد.
محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات دیروز اعلام کرد که برای مقابله با ویروس کرونا در تماس تلفنی با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه گفت و گو کرده است.
وی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: با اسد رئیس جمهوری سوریه درباره پیامدهای شیوع ویروس کرونا صحبت کردم.
>>> در این رابطه بیشتر بخوانید:
ولیعهد امارات، شخصا با بشار اسد گفتگو و او را برادر عربی خواند
آخرین گفت‌ و گوی بن زاید و اسد به پیش از قطع شدن روابط دو کشور پس از جنگ داخلی سوریه در سال 2011 میلادی بر می‌گردد، هرچند برخی منابع آگاه گزارش داده بودند که در سال‌های گذشته تماس‌های سرّی میان مقام‌های سیاسی دو کشور در سطوح بالا ادامه داشته است.
پس از آن که اتحادیه عرب در سال 2011 عضویت سوریه را در این نهاد به حالت تعلیق درآورد، کشورهای عربی از جمله امارات سفیران خود را از دمشق فراخواندند و روابط خود را با دولت دمشق قطع کردند. اما امارات هفتم دی ماه 1397 سرانجام پس از سال‌ها بار دیگر سفارت خود را در دمشق بازگشایی کرد.
وزارت امورخارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات در آن زمان اعلام کرد که این اقدام بیانگر تمایل دولت ابوظبی برای بازگرداندن روابط دو کشور برادر به روند طبیعی خود است.
وزارت بهداشت سوریه یکشنبه گذشته اعلام کرد که نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور که بتازگی از خارج بازگشته است ، شناسایی شد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/137285/واکنش-قرقاش-به-تماس-غیرمنتظره-ولیعهد-ابوظبی-با-بشار-اسد
بستن   چاپ