ایرانیان جهان
فرمانده برجسته نیروهای حفتر کشته شد
يکشنبه 10 فروردين 1399 - 13:54:59
ایرانیان جهان - فرمانده برجسته نیروهای حفتر کشته شد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6201217
٠
٠
فارس / درگیری بین نیروهای شرق و غرب لیبی در چند محور در جنوب شرقی طرابلس پایتخت این کشور با وجود دعوت مجامع بین‌المللی به آتش‌بس، تشدید شده است.
یک منبع نظامی لیبی از آغاز مجدد درگیری‌‌ها بین نیروهای شرق و غرب لیبی در چند محور طرابلس و کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی خبر داد.
لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن‌ها برخوردار است.
یک منبع نظامی از نیروهای دولت وفاق ملی گفت که هواپیماهای این دولت مواضع نیروهای حفتر در غرب شهر سرت واقع در شمال لیبی را بمباران کردند.
طبق گزارش شبکه الجزیره، هواپیماهای جنگی دولت وفاق ملی اتاق عملیات نیروهای حفتر در منطقه الوشکه واقع در غرب سرت و یک کامیون حامل مهمات جنگی و تجمع نیروهای حفتر در جاده النهر را بمباران کردند.
در این حمله، فرمانده نیروهای حفتر در شهر سرت کشته شد.
در شرق مصراته نیز بنا به گفته «محمد قنونو» سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی، این نیروها تعدادی از خودروهای نظامی در محور ابوقرین را به تصرف خود درآوردند.
او گفت که نیروهای دولت وفاق ملی خودروهای نظامی نیروهای حفتر را منهدم کردند و اجساد این نیروها در داخل خودروهای زرهی اماراتی در آتش سوخت.
قنونو همچنین گفت که هواپیماهای خارجی در ساعات اولیه صبح امروز در چند نوبت چندین نقطه را بمباران کردند و نیروهای حفتر در تلاش برای پیشروی به سمت مواضع نیروها دولت وفاق ملی بودند که با مقابله این نیروها مواجه شدند.
در جبهه طرابلس نیز توپخانه دولت وفاق ملی، نیروهای حفتر در مناطق جنوبی پایتخت در محورهای التوغار، الطویشه و الرمله را هدف قرار دادند.
در همین ارتباط اتاق عملیات «برکان الغضب» وابسته به دولت وفاق ملی روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که سه هواپیمای باری ارتش امارات در یک پایگاه وابسته به نیروهای خلیفه حفتر فرود آمده‌اند.
در بیانیه این اتاق عملیات آمده است که سه هواپیمای مذکور از پایگاه نظامی «سویحان» در ابوظبی پرواز کرده و در پایگاه «الخادم» در شرق لیبی فرود آمده‌اند. این پایگاه در یک سال گذشته در اختیار امارات بوده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/137457/فرمانده-برجسته-نیروهای-حفتر-کشته-شد
بستن   چاپ