ایرانیان جهان
جزئیات اختصاص یکصد هزار میلیارد تومان برای مقابله با کرونا
يکشنبه 10 فروردين 1399 - 14:56:53
ایرانیان جهان -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6201430
١٤
٠
صدا و سیما / رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه کرونا در جهان روی اقتصاد تاثیر گذاشته است و ما تلاش داریم تاثیر آن بر اقتصادمان بویژه تولید را کاهش دهیم گفت: به این منظور دولت صد هزار میلیارد تومان تسهیلات و بودجه برای کمک به اقتصاد اختصاص داده است به طوری که از صد هزار میلیارد تومان 5 هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی، 8 هزار میلیارد تومان به پیشه‌های معیشتی و 75 هزار میلیارد تومان به بنگاه‌هایی داده می‌شود که کارگران خود را حفظ می‌کنند.
محمود واعظی با بیان اینکه ویروس کرونا ناشناخته است و هوشمند و سریع عمل می‌کند و آثار متعددی دارد گفت: از ابتدای شیوع این ویروس این موضوع بررسی شده و تقریبا نیمی از جلسات دولت مربوط به کرونا بوده است.
وی با اشاره به اینکه امروز در دولت هیچ موضوعی مهمتر از سلامت مردم نیست و مردم باید آرامش داشته باشند افزود: ما برخلاف کشور‌هایی که لحظه‌ای تصمیم گرفتند و گاه تصمیم خود را عوض کردند از ابتدا با تشکیل کمیته‌های مختلف درباره نحوه مقابله با کرونا بحث و تبادل نظر کردیم و معتقد بودیم در آغاز از قوه قهریه استفاده نشود، زیرا فکر می‌کردیم اگر حقایق را به مردم بگوییم مردم قطعا تبعیت می‌کنند.
رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه با تشکر از صدا و سیما به خاطر اطلاع رسانی فوق العاده درباره ویروس کرونا و تولید و پخش برنامه‌های سرگرم کننده برای ماندن مردم در خانه گفت: ما مرحله به مرحله کار کردیم وکاهش بیش از 70 درصدی مسافرت‌ها را داشتیم و تلاش می‌کنیم کسانی که رفته اند سریع‌تر برگردند تا موجب آلودگی نشوند.
وی گفت:در جلسه امروز یکی از مواردی که مورد توجه قرار گرفت این بود که مراقب باشیم تا تولید کشور ادامه یابد و برای بخش‌های تولیدی و کارکنان آن پروتکل بهداشتی تهیه شود.
واعظی با اشاره به اینکه کرونا در جهان روی اقتصاد تاثیر گذاشته است و ما تلاش داریم تاثیر آن بر اقتصادمان بویژه تولید را کاهش دهیم گفت: به این منظور دولت صد هزار میلیارد تومان تسهیلات و بودجه برای کمک به اقتصاد اختصاص داده است به طوری که از صد هزار میلیارد تومان 5 هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی، 8 هزار میلیارد تومان به پیشه‌های معیشتی و 75 هزار میلیارد تومان به بنگاه‌هایی داده می‌شود که کارگران خود را حفظ می‌کنند.
وی ادامه داد: موضوع دیگر جلسه راجع به خبر‌هایی بود که موجب نگرانی مردم می‌شود و توصیه شد در این خصوص گروه‌های سیاسی و احزاب به موضوع کرونا نگاه سیاسی نداشته باشند و کمک کنند، زیرا متاسفانه برخی افراد سیاسی به جای اینکه به ریشه کنی بیماری کمک کنند فقط ایراد می‌گیرند و انتقاد می‌کنند و راه حل نمی‌دهند.
واعظی گفت: آن‌ها از هر کاری که ستاد کرونا و دولت می‌کند ایراد می‌گیرند که خواهش می‌کنیم برای وحدت و انسجام و سلامتی مردم، این افراد سیاسی تسویه حساب سیاسی خود را به وقت دیگری موکول کنند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/137466/جزئیات-اختصاص-یکصد-هزار-میلیارد-تومان-برای-مقابله-با-کرونا
بستن   چاپ