ایرانیان جهان
شیب تند افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی
جمعه 15 فروردین 1399 - 9:50:49 AM
ایرانیان جهان- گزارش منابع بهداشتی کشورهای عربی در روز پنجشنبه نشان می دهد که شمار مبتلایان و جان باختگان ناشی از ابتلا به کرونای جدید موسوم به "کووید-29" در این کشورها همچنان با شیب تند همراه است.

آمارهای تجمیعی کشورهای عربی در غرب آسیا و شمال آفریقا نشان می دهد که شمار مبتلا به کووید-19 در این کشورها همچنان در حال افزایش است.
عربستان 
وزارت بهداشت عربستان سعودی اعلامکرد که در 24 ساعت گذشته 165 مورد جدید مبتلا به کرونا ثبت و پنج نفر نیز جان باخته اند.
اکنون شمار مبتلایان در عربستان به یکهزار و 886 نفر رسید، 21 نفر جان باختند و 328 نفر نیز بهبود یافته اند.
مقامات سعودی همچنین روز پنجشنبه از اجرای قانون منع رفت و آمد 24 ساعته در سراسر شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره برای مقابله با شیوع کرونا خبر دادند.
خبرگزاری واس سعودی به نقل از یک مقام مسؤول در وزارت کشور عربستان اعلام کرد که این قانون شامل بخش های حیاتی دو بخش دولتی و خصوصی نمی شود.
امارات
منابع بهداشتی امارات پنجشنبه شب در اطلاعیه ای از شناسایی 210 فرد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر دادند تا شمار مبتلایان در این کشور حاشیه خلیج فارس به یکهزار و 24 نفر افزایش یابد.
برپایه گزارش مقام های بهداشتی امارات، روز پنجشنبه 2 خارجی که از بیماری مزمن رنج می بردند، در اثر کرونا جان باختند تا شمار افراد فوت شده در این کشور به هشت تن برسد.
وزارت بهداشت امارات همچنین از بهبود یافتن 35 تن دیگر به دنبال دریافت مراقبت های بهداشتی خبر داد، با حساب این افراد شمار بهبود یافتگان در این کشور به 96 نفر رسید.
قطر
وزارت بهداشت عمومی قطر پنجشنبه شب در تازه ترین گزارش خود از مبتلایان به کرونا با تأیید شناسایی 114 تن دیگر به این بیماری، اعلام کرد که شمار مبتلایان در این کشور به 949 تن رسیده است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/138115/شیب-تند-افزایش-شمار-مبتلایان-به-کرونا-در-کشورهای-عربی
بستن   چاپ