ایرانیان جهان
دولت مکرون زیر فشار انتقادها از نحوه مقابله با کرونا
سه شنبه 26 فروردین 1399 - 12:02:02 AM
ایرانیان جهان - دولت مکرون زیر فشار انتقادها از نحوه مقابله با کرونا
میزان / رئیس جمهور فرانسه در نهایت زیر فشار انتقادات از عملکرد دولت وی در مقابله با بحران کرونا به آزمایش گسترده افراد براساس دستور سازمان جهانی تن داد.
«امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، روز دوشنبه، برای سومین بار از زمان آغاز بحران «کرونا»، برای ارائه توضیحات در مورد اقدامات دولت خود در مواجهه با این بحران، سخنرانی تلویزیونی از کاخ «الیزه» دارد که احتمالا طی آن به برنامه‌ های جدید مقابله‌ ای و تمدید قرنطینه می‌پردازد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت فرانسه و به طور خاص امانوئل مکرون، در پی شیوع گسترده کرونا در این کشور و سیر صعودی ابتلا به این بیماری و مرگ و میر ناشی از آن با انتقادات گسترده‌ ای در زمینه‌های متعدد مواجه شد.
به نظر می‌رسد این انتقادات عمومی در مورد ناتوانی دولت مکرون، در زمینه تامین تجهیزات پزشکی و درمانی به ویژه ماسک و کیت تشخیص کرونا در نهایت موجب شد تا الیزه به انجام گسترده‌ تر آزمایش‌ ها براساس دستور سازمان بهداشت جهانی تن بدهد.
هرچند این امر از سوی مردم فرانسه همچنان با دیده تردید نگریسته می‌شود و آنها منتظر سخنرانی تلویزیونی مکرون،هستند.
از سوی دیگر منابع نزدیک به ریاست جمهوری فرانسه می‌گویند که احتمالا مکرون در سخنرانی خود قرنطینه را به مدت 2 هفته دیگر تمدید کند.
این احتمال پیشتر به نقل از الیزه اعلام شده بود، اما از مدت تمدید صحبتی نشده بود.
فرانسه که تاکنون 132591 مورد ابتلا به کرونا و 14393 مورد مرگ و میر ناشی از آن را ثبت کرده، از 17 مارس (27 اسفند) تاکنون در قرنطینه به سر می‌برد.
در صورت عدم تمدید مهلت قرنطینه، این محدودیت 2 روز دیگر پایان می‌یابد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/142996/دولت-مکرون-زیر-فشار-انتقادها-از-نحوه-مقابله-با-کرونا
بستن   چاپ