ایرانیان جهان
دومین شب ناآرامی‌ها در حومه فقیرنشین پاریس
دوشنبه 1 ارديبهشت 1399 - 15:33:14
ایرانیان جهان - دومین شب ناآرامی‌ها در حومه فقیرنشین پاریس
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6271222
٥
٠
ایسنا / رسانه‌های فرانسوی گزارش کردند، ماموران پلیس این کشور و معترضان جوان برای دومین شب متوالی در مناطق فقیرنشین حومه شهر پاریس با یکدیگر درگیر شدند.
به نقل از خبرگزاری رویترز، این اعتراضات نشان می دهند تدابیر سفت و سختی که مقام‌های فرانسوی در راستای مقابله با شیوع کرونا ویروس در این کشور به منظور در خانه نگاه داشتن مردم اجرا کرده‌اند، آرامش شکننده اجتماعی در مناطق محروم را با خطر مواجه کرده است.
نا آرامی‌های جدید در نزدیکی شهر پاریس ابتدا شنبه شب بعد از اعلام مجروح شدن یک جوان موتورسیکلت‌سوار بعد از برخورد او با درب باز شده یک خودروی بدون علامت متعلق به نیروهای پلیس در منطقه ویلنوو-لاگارن آغاز شدند. با این وجود اوایل روز یکشنبه آرامش نسبی در این منطقه حکمفرما شد هر چند که کمی بعد ناآرامی‌ها در مناطق حومه‌ای از سر گرفته شد.
دو شبکه تلویزیونی فرانسوی تصاویری را از این اعتراضات نشان دادند که در آنها معترضان به سمت افسران پلیس مواد محترقه پرتاب می‌کنند و سطل آشغال‌ها را به آتش کشیده‌اند. نیروهای پلیس نیز با پرتاب گاز اشک‌آور با آنها برخورد کردند.
در همین حال بنا به اعلام پلیس گروهی نیز به عنوان میانجیگر به مناطق حومه‌ای اعزام شدند تا برای کاستن از تنش‌ها تلاش کنند و پلیس یک تحقیقات داخلی را درخصوص حادثه به جریان انداخته است.
پلیس فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد، عوامل پلیس بعد از آن برای متوقف ساختن این موتورسیکلت‌سوار تلاش کردند که او با سرعتی بالا و در مسیر خلاف جهت یک خیابان و بدون کلاه کاسکت میراند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/144997/دومین-شب-ناآرامی‌ها-در-حومه-فقیرنشین-پاریس
بستن   چاپ