ایرانیان جهان
بی‌بی‌سی: اقدامات نژادپرستانه پلیس فرانسه، خشم عمومی را در این کشور برانگیخت
چهارشنبه 10 اردیبهشت 1399 - 10:06:48 AM
ایرانیان جهان-  به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، در فیلمی که روز یکشنبه از دو افسر پلیس فرانسوی در شهر پاریس فرانسه در رسانه‌های اجتماعی پخش شد، این دو افسر خطاب  به مردی که مظنون به دزدی است و قادر نیست شنا کند از کلمات تحقیرآمیزی استفاده می‌کنند. این دو افسر فرانسوی که در حال دستگیری این مرد بوده‌اند، واژه‌های نژاد پرستانه‌ای را که برای آفریقایی‌های شمالی استفاده می‌شود، به کار ‌می‌برند.

به نوشته پایگاه بی‌بی‌سی، این ویدئو که در رسانه‌های اجتماعی بیشترین بازدید را داشته، موجب خشم شدید مردم فرانسه شده است.

«کریستف کاستانر»، وزیر کشور فرانسه، به شدت اقدام این دو افسر پلیس را محکوم کرد و گفت: «در میان افسران پلیس فرانسه، نژادپرستی هیچ جایگاهی نداشته است». وی در ادامه اظهارات توئیتری خود نوشت: «تمام زوایای این اتفاق روشن خواهند شد.» وی همچنین اعلام کرد که ناظران «بازرسی کل پلیس ملی فرانسه» از این موضوع با‌خبر شده‌اند و بررسی خواهند کرد.

رئیس شهربانی فرانسه نیز در پی این اقدام توئیت کرد: «با تأیید وزیر کشور، "دیدی‌یر لالمانت" رئیس پلیس فرانسه از رئیس پلیس ملی این کشور خواسته تا این دو افسر که در فیلم مشاهده شده از کلمات نژاد‌پرستانه استفاده می‌کنند را از کار برکنار کند.»

بی‌بی‌سی در ادامه نوشت، این حادثه که در اولین ساعات روز یک‌شنبه این هفته در حومه محله «سن سن دنی» در شمال شهر پاریس رخ داد، مردی که متهم به دزدی است، در رود سن پرید تا از افسران پلیس فرار کند و آنان نتوانند وی را دستگیر کنند، اما دو افسر پلیس وی را از رود بیرون آوردند. زمانی که این دو افسر پلیس مردی را که دستگیر کرده‌ بودند به سمت خودروی ون پلیس بردند، یکی از افسران کلمه‌ای نژادپرستانه را به کار برد و گفت: «او نمی‌داند چطور باید شنا کند.» سپس همکار وی خندید و گفت: «باید یک وزنه به پاهایت اضافه کنی.»

این صحنه را «طالا بوهافس»، خبر‌نگار و فعال امور ضد‌نژادپرستی، فیلم‌برداری کرده و آن را در توئیتر پخش کرده است. تاکنون این ویدئو 1.8 میلیون بار دیده شده است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/148624/بی‌بی‌سی--اقدامات-نژادپرستانه-پلیس-فرانسه،-خشم-عمومی-را-در-این-کشور-برانگیخت
بستن   چاپ