ایرانیان جهان
سوءمدیریت کرونا در فرانسه؛ مکرون زیر تیغ انتقادها
یکشنبه 21 اردیبهشت 1399 - 11:26:07 AM
ایرانیان جهان-این رسانه افزود: فرانسه در حالی نخستین مرحله لغو قرنطینه خود را از 11 می ( 22 اردیبهشت ) آغاز می کند که انتقادها علیه دولت این کشور درباره مدیریت بحران کرونا به شدت افزایش یافته است.
دیوان دادگستری جمهوری فرانسه به عنوان تنها مرجع قضایی ذیصلاح برای رسیدگی به اتهامها علیه مقامات کشور، اعلام کرد تاکنون شماری از پزشکان، پرستاران، کادر درمانی، خانواده های قربانیان، نمایندگان و نیروهای پلیس شکایت های خود را علیه دولت مطرح کرده اند که بیشترین آن ها علیه ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه، انیس بوزان وزیر سابق بهداشت و الیویه وران وزیر فعلی بهداشت ثبت شده است.
به گزارش روزنامه لوپاریزین به نقل از وزیر دادگستری فرانسه، افزون بر دیوان دادگستری، نزدیک به 200 شکایت علیه دستگاه اجرایی و مسئولان مربوطه در زمینه اهمال در جلوگیری از وقوع فاجعه ملی در جریان بحران شیوع کرونا، در دادگاه های عمومی ثبت شده است.
انتقادها علیه دولت فرانسه به مدیریت بحران شیوع کرونا محدود نشده است و براساس گزارش روز جمعه شبکه تلویزیونی فرانس 24 ماری لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه، در حال انتشار کتابی موسوم به «کتاب سیاه» درباره دروغگویی دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و محکومیت این دولت در جریان مدیریت بحران کرونا به منظور افزایش آگاهی عمومی است.
به گزارش روزنامه فرانسوی لوپوئن، براساس نتایج نظرسنجی بین المللی در هفته گذشته، مکرون با انتقاد بیشتری در مقایسه با همتایان اروپایی خود در زمینه مدیریت بحران کرونا مواجه بوده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/151898/سوءمدیریت-کرونا-در-فرانسه؛-مکرون-زیر-تیغ-انتقادها
بستن   چاپ