ایرانیان جهان
غربالگری بی سیم "کووید-19" در فرودگاه آوالون
دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 - 12:21:22 PM
ایرانیان جهان- امروزه شیوع گسترده "کرونا"، بسیاری از مردم سراسر جهان را از مسافرت هوایی بازداشته و همین امر نیز صنعت هواپیمایی را تا مرز تعطیلی وحتی ورشکستگی کشانده است. برای رفع این مشکل برخی از غول های هوایی بزرگ در سراسر جهان به این فکر افتادند تا به کمک فناوری، اطمینان دوباره مسافرین به مسافرت هوایی را جلب کرده و همزمان سلامت آن ها را نیز در طول سفر تضمین کنند.

یکی از فرودگاههای پیشرو در این خصوص، فرودگاه آوالون "Avalon Airport"واقع در استرالیا است. این فرودگاه که بین شهرهای ملبورن و ژئولونگ قرار دارد با بکارگیری فناوری بی سیم Elenium تجربه ای متفاوت از مسافرت هوایی را خلق کرده و همزمان در تلاش است تا سلامت تمامی مسافرین و کادر پرواز در طول سفر را تضمین کند.
مسافرین این فرودگاه به منظور تماس کمتر با دیگران قادرند به دستگاه های بی سیم تعبیه شده در بخش های مختلف فرودگاه مراجعه کرده و بدون نیاز به ارائه گذرنامه و تنها از طریق فناوری تشخیص بیومتریک، احراز هویت شده و برگه عبور را دریافت کنند. حرکات سر و عنیبه چشم مسافرین ارتباط با این فناوری بی سیم را برقرار کرده و بدون هیچ گونه تماسی تمامی مراحل برای احراز هویت انجام می شود. کاربر به کمک این فناوری دیگر نیازی به ارائه گذرنامه و تماس لمسی با دستگاه ندارد. چرا که تنها با نشان دادن عکس گذرنامه به دستگاه، عملیات غربالگری بیومتریک اغاز می شود.

به این ترتیب مسافرین می توانند با خیال راحت و بدون نگرانی از احتمال ابتلا به کرونا از طریق آلوده شدن گذرنامه تمامی مراحل احراز هویتی خود را به گونه ای فناورانه طی کنند.
این فناوری صدای کاربران را تشخیص داده و مراحل شناسایی آنها را بدون هیچ مشکلی طی میکند.مسافرین در پاسخ به گزینه های مطرح شده دیگر نیازی به لمس صفحه نمایش این دستگاه ندارند؛ چرا که این فناوری صدای کاربر را تشخیص داده و پاسخ به گزینه ها را با هوش مصنوعی ثبت می کند.

غربالگری بی سیم "کووید-19" در فرودگاه آوالون

اما این تنها ویژگی این دستگاه بی سیم نیست. چرا که این سیستم به کمک هوش مصنوعی علائم حیاتی مسافرین از جمله دما ، ضربان تنفس و قلب را اندازه گیری کرده و در صورت تشخیص هرگونه مشکلی هشدار می دهد. این فناوری با بهره گیری از هوش مصنوعی دمای بدن را تشخیص داده و با تشخیص تب بالای 38 درجه هشدار می دهد. همزمان با هشدار این فناوری پرستاری با همراه داشتن ماسک و دستکش به مسافر مراجعه کرده و وی را برای ارزیابی بیشتر سلامت وعدم ابتلا به کرونا همراهی می کند.

مایکل تامسون ، رئیس هوانوردی فرودگاه می گوید: پرستار پس از اندازه گیری دوباره دمای بدن مسافر از وی میخواهد تا پرسشنامه ای را پاسخ دهد. اگر مسافر همچنان تب بالایی داشت به شرکت هواپیمایی که وی قصد مسافرت با ان را داشته اطلاع داده می شود. به این ترتیب مسافر مشکوک به کرونا و شرکت هواپیمایی می توانند به گونه ای معقول درخصوص ادامه مسافرت تصمیم گیری کنند.

"جاستین گیدینگز" مدیر اجرایی فرودگاه می گوید: این اقدام فناوارنه ، تجربه شخصی مسافرین بدون تماس لمسی با هیچ چیزی را در فرودگاه رقم زده و با تضمین سلامتی، مردم را برای بازگشت به سفرهای هوایی ترغیب می کند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/152271/غربالگری-بی-سیم-"کووید-19"-در-فرودگاه-آوالون
بستن   چاپ