ایرانیان جهان
فناوری های نوین در خدمت پایش تالاب ها
سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 - 12:15:23
ایرانیان جهان - معاون محیط زیست دریایی و تالاب ها سازمان حفاظت محیط زیست گفت:امروز یکی از نیاز‌های اساسی سازمان حفاظت محیط زیست استفاده از فناوری نوین در حوزه بررسی و پایش تالاب ها است، زیرا روش های سنتی دیگر پاسخگوی قابلیت های نظارتی سازمان نیستند.

کارگاه آموزشی آشنایی با فن آوری تصویر برداری هوایی در تاریخ بیست و سوم اردیبهشت سال جاری با حضور احمد رضا لاهیجان زاده و جمعی از کارشناسان حوزه تالاب ها برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، دراین نشست احمدرضا لاهیجان زاده، معاون محیط زیست دریایی و تالاب ها سازمان حفاظت محیط زیست، به استفاده از فناوری های نوین برای پایش تالاب ها و سواحل دریایی اشاره کرد و گفت: امروز یکی از نیاز‌های اساسی سازمان حفاظت محیط زیست استفاده از فناوری نوین در حوزه بررسی و پایش تالاب ها است، زیرا روش های سنتی دیگر پاسخگوی قابلیت های نظارتی سازمان نیستند.
وی در ادامه افزود: به کارگیری فناوری های نوین در این حوزه می تواند باعث افزایش دقت در پایش اطلاعات، سرعت عمل و کاهش هزینه های مورد نیاز سازمان را در پی داشته باشد.
لاهیجان زاده، هدف از برگزاری این کارگاه ها را استخراج داده ها و اطلاعات دانست که از این روش به دست می آیند و استفاده از آن ها می تواند کمک بسزایی به کارشناسان این حوزه بکند.
گفتنی است، استفاده از فناوری های نوین در پایش و بررسی تالاب های میانکاله، انزلی، هورالعظیم، استفاده از نرم افزارهای تخصصی و عکس های ماهواره ای در این کارگاه ارائه شد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/152587/فناوری-های-نوین-در-خدمت-پایش-تالاب-ها
بستن   چاپ