ایرانیان جهان
خیزش دوباره جلیقه زردها در فرانسه با وجود ممنوعیت های کرونایی
یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 - 1:01:41 PM
ایرانیان جهان-  معترضان به سیاست های اقتصادی دولت فرانسه موسوم به «جلیقه زردها» که به دلیل شیوع کرونا و ممنوعیت در برگزاری تجمع ها از اسفندماه گذشته امکان حضور در خیابان را نداشتند، با خروج این کشور از قرنطینه، دیروز(شنبه) اقدام به تجمع کردند.

به نوشته روزنامه «لو فیگارو» فرانسه، صدها تن از جلیقه زردها با برپایی تظاهرات در این کشور، از ممنوعیت های کرونایی سرپیچی کردند. آنها جلیقه از «نانت» تا «مون پلیه» در گروه های پراکنده در برابر حضور نیروهای پلیس اقدام به تجمع کردند.
براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، صدها جلیقه زرد در نخستین شنبه پس از خروج از قرنطینه، ممنوعیت ها را نادیده گرفتند که با تذکر پلیس مواجه شدند. برگزاری تجمع های بیش از 10 نفر مشمول مجازات است.
در شهرهای «تولوز» و «نانت» که در سال های 2018 و 2019 تظاهرات گسترده ای برگزار شد، چند صد جلیقه زرد در حضور نیروهای پلیس گروه های پراکنده کوچکی تشکیل دادند. در «بوردو» نیز حدود 50 نفز از تظاهرکنندگان به خیابان آمدند.
در مونپلیه، حدود 350 نفر از جلیقه زردها در «پلس دو کمدی» - Place de la Comédie گرد آمدند و به سرعت از سوی نیروهای پلیس محاصره شدند.
نیروهای پلیس با باتوم به این گروه ها حمله کردند که براساس گزارش خبرگزاری فرانسه در میان جمعیت یک زن از ناحیه سر مجروح شد.
300 جلیقه زرد عمدتا با صورت های ماسک زده در منطقه «رون» در لیون حضور داشتند. تظاهرکنندگان از جمله بسیاری از جوانان که لباس سیاه بر تن داشتند نتوانستند از سکوها به سمت میدان «بلکور» که توسط نیروهای پلیس و ژاندارم محاصره شده بود بالا بروند.
 در «سن نزر» نیز حدود 130 جلیقه زرد و چهره های چپ افراطی تجمع کرده بودند که تقریبا" نیمی از آنها به دلیل رعایت نکردن ممنوعیت ها از سوی پلیس جریمه شدند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/153639/خیزش-دوباره-جلیقه-زردها-در-فرانسه-با-وجود-ممنوعیت-های-کرونایی
بستن   چاپ