ایرانیان جهان
چاووش اوغلو: ضدیت فرانسه با ترکیه بعد از عملیات چشمه صلح افزایش یافت
یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 - 1:07:43 PM
ایرانیان جهان-وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی " آ خبر " با اعلام این مطلب و تاکید بر اینکه در روند موجود می باید در مقابل نیروهای حفتر در لیبی ایستادگی شود، گفت: نیروهایی که از حفتر حمایت می کنند نیز می باید متوقف شوند و در این راستا سازمان پیمان آتلانتیک شمالی( ناتو ) می باید یک نقش مهم ایفاء کند.
وزیر خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه مصر، امارات متحده عربی و فرانسه به طور آشکار از حفتر و نیروهایی تحت فرمان وی حمایت می کنند، گفت: مقابله فرانسه با ترکیه در بعد از عملیات چشمه صلح ترکیه در سوریه افزایش یافته است.
لیبی از سال 2011 میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو با هدف برکناری قذافی حاکم وقت این کشور، با تنش های سیاسی و درگیری های نظامی بسیاری رو به روست.
این کشور در نهایت به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد است و در بخش شرقی و جنوب نیز خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش کنترل امور را در دست گرفته است که ترکیه از سراج حمایت می کند.
چاووش اوغلو در بخشی دیگر از سخنان خود با عنوان این که ترکیه مخالف کردهای سوریه نیست، گفت: مخالفت ترکیه با گروه های تروریستی است . گروه های به اصطلاح کرد که نتوانستند در سوریه یک دولت تشکیل دهند و این بار فعالیت های خود را معطوف آمریکا کرده اند و این کشور نیز درصدد همگرایی ائتلاف ملی کرد سوریه و ی.پ.گ با یکدیگر است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/153641/چاووش-اوغلو--ضدیت-فرانسه-با-ترکیه-بعد-از-عملیات-چشمه-صلح-افزایش-یافت
بستن   چاپ