ایرانیان جهان
گفتگوی تلفنی وزیر خارجه ترکبه با عبدالله و اتمر
چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 - 3:04:20 PM
ایرانیان جهان- به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در تماس‌های تلفنی جداگانه با عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی و محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان گفتگو کرد.

عبدالله عبدالله، رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان اعلام کرد که مولود چاووش اغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در یک تماس تلفنی با او از امضای توافقنامه سیاسی استقبال کرده است.

در این تماس تلفنی همچنین تاکید صورت گرفت که صلح در افغانستان بدون همکاری و اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی به دست نخواهد آمد.

در عین حال وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرده که محمد حنیف اتمر، سرپرست این وزارتخانه نیز روز گذشته طی یک تماس تلفنی با مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه صحبت کرده است.

اتمر در این تماس با ابراز تشکر از روند صلح از طریق ابتکارات پروسه استانبول ـ قلب آسیا، به همتای خود پیرامون آخرین تحولات صلح معلومات داد.

وزیر خارجه ترکیه نیز در این گفتگو با ابراز خرسندی از توافق سیاسی اخیر در افغانستان، در مورد تعهد کشورش به منظور تقویت روابط دو جانبه و حمایت از دولت، قوای مسلح و روند صلح افغانستان به اتمر اطمینان داد و افزود که دولت ترکیه به زودی کمک‌های صحی به هدف مبارزه با کرونا را به افغانستان ارسال خواهد نمود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/154423/گفتگوی-تلفنی-وزیر-خارجه-ترکبه-با-عبدالله-و-اتمر
بستن   چاپ