ایرانیان جهان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد: ارائه تسهیلات حمایتی به بنگاههای آسیب دیده از کرونا
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399 - 15:51:16
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از پرداخت تسهیلات حمایتی ویژه 13 گروه شغلی آسیب دیده از کرونا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بنگاه‌هایی که در زمان شیوع بیماری کرونا کسب و کار خود را فعال نگه داشته و نیروی کارشان را حفظ کنند، از سوی دولت حمایت می شوند.
وی افزود: بنگاههایی که بر اثر کرونا دچار آسیب شدند اما نیروی کار خود را حفظ کردند از تسهیلات 12 تا 16 درصدی به ازای هر نیروی کار بهره مند می شوند که از طریق بانک‌های عامل پرداخت خواهد شد.
مازندرانی تاکید کرد: مبنای پرداخت تسهیلات به این صورت است که بنگاه هایی که به اجبار تعطیل شده اند به ازای هر فرد بیمه شده 16 میلیون تومان خواهد بود و برای واحدهای کسب و کاری که تعطیل نشده اند به ازای هر فرد شاغل به کار 12 میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.
وی تصریح کرد: زمان بازپرداخت از مهر امسال و با سود 12 درصد و به مدت 2 سال خواهد بود و متقاضیان با مراجعه به سامانه https://kara.mcls.gov.ir از این تسهیلات بهره مند شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در ادامه گفت: این حمایت ها مشروط به حفظ اشتغال خواهد بود و از 13 رسته نزدیک به 550 زیردسته اعلام شده و دستگاه های مرتبط نیز اضافه شده است.
وی گفت: کسب و کارهای آسیب دیده شامل مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده اعم از رستوران‌ ها، بوفه ‌ها، طباخی‌ ها، تالار‌های پذیرایی، قهوه‌ خانه‌ ها، اغذیه فروشی‌ ها و موارد مشابه، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ‌ها، هتل آپارتمان ‌ها، مجتمع‌ های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌ پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه ها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدماتی بین راهی، موزه ها و زائرسراها، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ ای، ریلی و دریایی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، واحد تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع‌ های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌ های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه ای، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی، موسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه های درمانی، تشخیصی، آزمانیشگاهی و پاراکلینیکی فعال هستند و آموزشگاه های رانندگی، آرایشگاه ها، سالن های زیبایی و گرمابه می شود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/154627/مدیرکل-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-گلستان-خبر-داد--ارائه-تسهیلات-حمایتی-به-بنگاههای-آسیب-دیده-از-کرونا
بستن   چاپ