ایرانیان جهان
اردوغان: ترکیه از حل مسأله فلسطین حمایت می‌کند
پنجشنبه 1 خرداد 1399 - 08:05:28
ایرانیان جهان - اردوغان: ترکیه از حل مسأله فلسطین حمایت می‌کند
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6378053
١٢
٠
ایرنا / "رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه چهارشنبه شب در تماس تلفنی با "محمود عباس" رییس تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر بر حمایت آنکارا از مسأله فلسطین و برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح برای گفت وگو در خصوص این موضوع تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان گفت که از تصمیماتی که عباس برای حمایت از آرمان ملت فلسطین و تحکیم حقوق مشروع و قانونی فلسطینیان اتخاذ کند، حمایت می‌کند.
رییس جمهوری ترکیه در این تماس تلفنی همچنین حمایت خود را از موضع رییس تشکیلات خودگردان فلسطین برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح و ضرورت مشارکت روسیه، اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و دیگر کشورها و اهمیت نقش ویژه که واتیکان می‌تواند ایفا کند، اعلام کرد.
اردوغان همچنین در این تماس تلفنی افزود که کشورش به کمک‌های پزشکی و مالی ضروری به ملت فلسطین برای مقابله با ویروس خطرناک کرونا ادامه خواهد داد.
عباس نیز از مواضع دولت ترکیه در حمایت از ملت فلسطین و آرمان آن و ارسال کمک‌های پزشکی قدردانی کرد.
پیش از آن نیز "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد در تماس تلفنی با عباس ضمن بیان این که موضع سازمان ملل متحد در مورد مسأله فلسطین تغییری نکرده است، گفت که وی خواستار تشکیل نشست چهارجانبه بین‌المللی در سطح نمایندگان شده است تا در مورد برگزاری یک جلسه موفقیت‌امیز در سطح وزیران برای بحث در مورد مسأله فلسطین گفتگو کنند.
این درحالی است که یک مسئول فلسطینی روز سه‌شنبه به تلویزیون دولتی رژیم صهیونیستی گفته بود که عباس دستور توقف فوری هماهنگی با اسرائیل را به فرماندهان دستگاه‌های امنیتی فلسطین داده است.
تصمیم عباس در این باره به معنای توقف تمامی تفاهمنامه‌ها و موافقنامه‌های امضا شده با رژیم اسرائیل به ویژه پیمان اوسلو است که بر اساس آن تشکیلات خودگردان فلسطین تاسیس شد.
رژیم صهیونیستی قصد دارد از ماه آینده میلادی بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ 1967 میلادی به اشغال خود درآورده به قلمروه خاکی خود ضمیمه کند.
برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم نامشروع صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/154826/اردوغان--ترکیه-از-حل-مسأله-فلسطین-حمایت-می‌کند
بستن   چاپ