ایرانیان جهان
سرمقاله جام جم/ حاج‌قاسم در حق فلسطین برادری کرد
پنجشنبه 1 خرداد 1399 - 13:28:18
ایرانیان جهان - سرمقاله جام جم/ حاج‌قاسم در حق فلسطین برادری کرد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6378271
٤٧
٠
جام جم / « حاج‌قاسم در حق فلسطین برادری کرد » عنوان سرمقاله روزنامه جام جم نوشته خالد قدومی(نماینده جنبش حماس در تهران) است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
امسال در حالی در آستانه روز قدس هستیم که تمام دنیا تحت تاثیر شرایط و اتفاقات بسیاری از جمله ویروس کرونا واقع شده و این مساله تمام دنیا را تحت‌الشعاع قرار داده‌است. در عین حال مردم فلسطین به جز کرونا با ویروس دیگری نیز درگیر هستند که همان اشغالگران صهیونیستی هستند.
در این میان اتفاقی که شکل‌ گرفته این است که با توجه به همه‌گیری کرونا و درگیری اکثر کشورها با این ویروس، اشغالگران در حال تلاش برای به پایان رساندن پروژه‌های مختلف سیاسی خود هستند که مهم‌ترین آنها آن چیزی است که به عنوان معامله قرن از آن نام می‌برند؛ به‌خصوص آن بخشی که مربوط به ملحق کردن بخش‌های بیشتری از فلسطین به این رژیم و همچنین تلاش به‌منظور امنیت بیشتر برای اسرائیل و تضییع حقوق مردم
فلسطین است.
در چنین شرایطی در آستانه روز قدس قرار داریم و طبیعتا باید به نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در زنده نگه‌داشتن آرمان قدس و فلسطین و تاکید بر اولویت این آرمان در برنامه‌های کشورهای جهان عرب و اسلام توجه داشته باشیم.
روز جهانی قدس موجب زنده‌ نگه‌داشتن موضوع فلسطین و یادآوری این است که چگونه قدس تحت سلطه اشغالگران است و نیز این‌که چگونه اشغالگران به قدس و مسجدالاقصی حمله کرده و تحت حمایت ارتش صهیونیستی وارد این مسجد می‌شوند.
روز قدس یادآور این است که چگونه غزه تحت یک محاصره سختی قرار دارد و همه این مسائل چگونه زندگی را برای مردم فلسطین سخت کرده‌است.
در این میان نمی‌توان از نقش شهید سلیمانی سخن نگفت. ایشان در حق فلسطین برادری کرده و برای حمایت از مقاومت هیچ کوتاهی نکردند و همیشه در این ارتباط توصیه‌ها و نظارت بسیار ارزشمندی داشتند، حتی در زمینه حمایت های نظامی و سیاسی از فلسطین صاحب‌نظر بوده و تجربیات خود را در این حوزه منتقل می‌کردند.
نقش ایشان فراتر از یک حامی بود.سردار سلیمانی در مورد موضوع فلسطین شریک ما بودند. تمام وجود سردار سلیمانی درگیر مساله فلسطین و قدس بود.
صحبت کردن درباره مکتب سلیمانی این مزیت را داشت که ایشان مساله فلسطین را اولویت در نظر گرفت که می‌تواند جهان اسلام را دور خود جمع و متحد کند. قطب‌نمای مکتب سردار سلیمانی، آزادی فلسطین و قدس عزیز است.
بنابراین باید قدردان خون شهدا بوده و آرزو داشته‌باشیم خون شهدای گرانقدر برای رژیم اشغالگر، گران تمام شود و خون شهدا بتواند راهنمای ادامه مسیر، حمایت و پشتوانه‌ای برای ما باشد تا بتوانیم جلوی تمامی تلاش‌ها جهت پایمال شدن حقوق مردم فلسطین به‌خصوص معامله قرن بایستیم.
در پایان جا دارد بر ایستادگی مردم فلسطین تاکید کنیم، چرا که ضامن ادامه این راه و عدم تضییع حقوق مردم فلسطین و قدس است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/154906/سرمقاله-جام-جم--حاج‌قاسم-در-حق-فلسطین-برادری-کرد
بستن   چاپ