ایرانیان جهان
واکنش فرانسه به اصرار "ترامپ" برای برگزاری حضوری جلسه «گروه 7»
پنجشنبه 1 خرداد 1399 - 14:40:14
ایرانیان جهان - واکنش فرانسه به اصرار "ترامپ" برای برگزاری حضوری جلسه «گروه 7»
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6378963
٢٣٣
٠
فارس / در پی اصرار رئیس جمهور آمریکا برای برگزاری حضوری نشست گروه 7، دولت فرانسه اعلام کرد اگر شرایط شیوع کرونا اجازه دهد، رئیس جمهور این کشور از حضور در این نشست استقبال می‌کند.
دولت فرانسه اعلام کرد اگر وضعیت شیوع ویروس کرونا اجازه دهد، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور در نشست حضوری گروه 7 در آمریکا شرکت می‌کند.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کاخ الیزه بامداد پنجشنبه اعلام کرد: «او (ماکرون) [از برگزاری نشست] استقبال می‌کند، او حتی مشتاق است به آنجا برود. اما مشخصاً با این احتیاط که تنها اگر وضعیت بهداشتی [شیوع ویروس کرونا] اجازه دهد».
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در راستای سیاست لغو قوانین قرنطینه و بازگشایی کسب‌وکارها، نشست ماه آینده گروه 7 در این کشور را به صورت حضوری برگزار کند.
در ماه مارس، رئیس‌جمهور آمریکا جلسه رو‌ در رو و حضوری اعضای گروه 7 که قرار بود در ماه ژوئن برگزار شود را لغو کرد و آن را به انجام یک ویدئو کنفرانس تغییر داد. این تصمیم در حالی گرفته شده بود که کشور‌ها سفر‌ها‌ی بین‌الملل را لغو کرده بودند و تعطیلی‌ها در آمریکا در بحبوحه کرونا همچنان برقرار بود.
با این حال ترامپ چهارشنبه شب در پیامی توئیتری نوشت: «اکنون که کشور ما "به عظمت خود باز‌گشته است"، من برنامه‌ریزی جلسه گروه هفت را در همان تاریخ (مقرر)، در واشنگتن، نزدیک کمپ دیوید را در نظر می‌گیرم. دیگر اعضا نیز در حال باز‌گشت (به حالت عادی) هستند. عادی سازی! یک نشانه عالی برای همه خواهد بود».
ترامپ در ابتدا، برنامه‌ریزی کرده بود که این جلسه سالانه را در زمین گلف خود نزدیک شهر میامی برگزار کند، اما مکان این جلسه را به کمپ دیوید تغییر داد.
او در حالی برای برگزاری حضوری این نشست اصرار دارد که آمریکا با بیش از یک و نیم میلیون مبتلا به ویروس کرونا، به بزرگ‌ترین مرکز شیوع این بیماری در جهان تبدیل شده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/154957/واکنش-فرانسه-به-اصرار-"ترامپ"-برای-برگزاری-حضوری-جلسه-«گروه-7»
بستن   چاپ