ایرانیان جهان
داروی ضدمالاریا هیچ تاثیری در درمان کرونا ندارد
شنبه 3 خرداد 1399 - 14:26:40
ایرانیان جهان - داروی ضدمالاریا هیچ تاثیری در درمان کرونا ندارد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6384435
٢٣
٠
ایرنا / براساس آخرین مطالعه انجام شده، داروی کلروکین (ضد مالاریا) و هیدورکسی کلروکین (داروی لوپوس) که پیش از این از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان کووید-19 مجوز اضطراری دریافت کرده بود، هیچ تاثیری در درمان بیماران کرونایی ندارد.
نشریه آمریکایی پولیتیکو روز شنبه در گزارشی با عنوان «یک مطالعه جدید نشان داده که هیدروکسی کلروکین هیچ تاثیری در درمان کرونا ندارد» افزود: یک مطالعه گسترده نشان می‌دهد که هیچ مدرکی دال بر تاثیرگذاری داروی هیدروکسی کلروکین که به عنوان داروی لوپوس استفاده می‌شود بر روی کووید-19 یافت نشده است. این یافته‌ها عکس ادعاهای «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا است که خود در توجیه استفاده از این دارو برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، از این دارو به عنوان دارویی "عالی" و "قدرتمند" برای مبارزه با ویروس یاد کرده است.
در ادامه گزارش پولیتیکو آمده است: این مطالعه بر روی 96 هزار بیمار انجام شده و در نشریه پزشکی «لنست» منتشر گردیده است. در این مقاله استفاده از کلروکین و هیدروکسی کلروکین برای مقابله با افزایش میزان مرگ و میر و عوارض ریتم قلبی بیماران کووید-19 رد شده است. این مطالعه در واقع تحقیق در مقیاس کوچکتری را که پیش از این در نیویورک و اروپا انجام شده بود، تایید می‌کند.
در مطالعه انجام شده حدود 15 هزار بیمار داروهای کلروکین یا ترکیبی از آنتی بیوتیک‌های آزیترومایسین یا کلاریترومایسین را دریافت کردند، اما بر روی 81 هزار بیمار باقیمانده این دارو استفاده نشد.
پس از تجویز دوز مصرفی دارو، مشخص شد که امکان مرگ و میر در بیمارانی که این داروها را استفاده کردند بیشتر است. براساس این مطالعه، افرادی که ترکیب آنتی بیوتیک و هیدروکسی کلروکین را مصرف کرده بودند، با خطر بیشتر بروز عوارض ریتم قلبی مواجه شدند.
کلروکین داروی مورد تایید بیماری مالاریا است و هیدروکسی کلروکین هم برای بیماری‌های خود ایمنی مانند لوپوس تجویز می‌شود. بدین ترتیب با انجام این مطالعه، مشخص شد که تجویز این دارو برای بیماران مبتلا به کووید-19 باید متوقف شود.
سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در اواخر ماه مارس (فروردین ماه) مجوز اضطراری برای استفاده از این دارو در بیماران مبتلا به کرونا را صادر کرد بود، اما از آن زمان با توجه به شواهد اندک تاثیر استفاده از این دارو بر روی بیماران مبتلا به کووید-19، استفاده از آن مورد انتقادهای گسترده قرار گرفت.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/155334/داروی-ضدمالاریا-هیچ-تاثیری-در-درمان-کرونا-ندارد
بستن   چاپ