ایرانیان جهان
بیشتر شکایات حوزه ارتباطات همچنان مربوط‌به اینترنت است
شنبه 3 خرداد 1399 - 14:28:35
ایرانیان جهان - در ماه گذشته تعداد 21 هزار و 184 شکایت در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات حوزه ارتباطات ثبت شده که بیش از نیمی از آن‌ها مربوط به مشکلات اینترنت است.

طبق ‌آخرین آمارها در سامانه‌ی ثبت و پاسخگویی به شکایات 195 به آدرس https://195.cra.ir، ظرف ماه گذشته، بیشتر شکایات به‌خاطر مشکلات اینترنت ثبت شده است. در انتهای ماه پیش گزارش شد که در اسفند 1398 و فروردین 1399، تعداد 135 هزار و 31 تماس در سامانه‌ی ثبت و پاسخ‌گویی به شکایات (195) ثبت شده است؛ به‌عبارتی، تعداد تماس‌ها 49 درصد و تعداد شکایات ثبت‌شده ظرف دو ماه پیش به‌میزان 133 درصد افزایش پیدا کرد . سجاد بنابی ، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت، همان زمان در این ارتباط گفته بود که با آغاز مجدد فعالیت شرکت‌ها و اداره‌ها، مصرف اینترنت 10 درصد کاهش پیدا کرده است و روند کاهشی آن در روزهای آینده بیشتر خواهد شد؛ بنابراین، باید به‌زودی شاهد رفع برخی مشکلات باشیم که با افزایش مصرف اینترنت پیش آمده بود و درنتیجه، تعداد شکایات ثبت‌شده در سامانه‌ی 195 نیز روند نزولی پیدا خواهد کرد. بااین‌حال آمار جدید منتشرشده در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات، خلاف این موضوع را نشان می‌دهد. تعداد شکایات ثبت‌شده به تفکیک استان‌ها ظرف ماه گذشته را مشاهده می‌کنید:

ایرانیان جهان

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید ازمجموع 37 هزار و 622 شکایت ثبت شده در سال اخیر در سامانه 195، تعداد 28 هزار و 271 مورد حل‌و‌فصل شده‌‌اند. در سال گذشته نیز بیش از 75 درصد شکایات به نتیجه رسیده‌اند. با رشد مصرف اینترنت در ایام شیوع ویروس کرونا ، 64 درصد شکایات مطرح‌شده در این زمان به نتیجه رسیده است.

ایرانیان جهان

نکته‌ی جالب اینجا است که بیش از نیمی از شکایات مربوط به اینترنت بوده اما به تمامی آن‌ها هنوز پاسخ‌دهی درستی انجام نگرفته است.

ایرانیان جهان

مشکلات مربوط به تلفن ثابت بیش از 3 هزار مورد ثبت‌شده در سامانه را شامل می‌شوند که 58 درصد پاسخ داده شده است.

ایرانیان جهان

شکایت از دفاتر پیشخوان در ماه گذشته افزایش یافته؛ این درحالی است که به تعداد بسیار کمی از آ‌ن‌ها رسیدگی شده است.

ایرانیان جهان

شکایت در حوزه‌ی تششعات نیز کاهش یافته و مجددا در این مورد نیز رسیدگی چشمگیر نبوده است.

ایرانیان جهان


http://www.ilandnews.ir/fa/News/155342/بیشتر-شکایات-حوزه-ارتباطات-همچنان-مربوط‌به-اینترنت-است
بستن   چاپ