ایرانیان جهان
روایت آسوشیتدپرس از حسود موطلایی!
شنبه 3 خرداد 1399 - 15:22:09
ایرانیان جهان - روایت آسوشیتدپرس از حسود موطلایی!
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6384514
٢٦٩
٠
فارس / همزمان که دونالد ترامپ اصرار دارد به‌رغم هشدار‌های پزشکان آمریکایی، تعطیلی‌ها و محدودیت‌های این کشور را بردارد، وی به شدت از دانشمندانی که یافته‌های آنان بر خلاف میل وی باشند، انتقاد می‌کند.
آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت، دونالد ترامپ که اصرار دارد محدویت‌ها و تعطیلی‌های مربوط به بیماری کرونا در کشور‌ آمریکا را بر دارد، همچنین در تلاش بوده از دانشمندانی که یافته‌های آنان بر خلاف میل وی هستند، به شدت انتقاد کند.
به نوشته آسوشیتد‌پرس، ترامپ در هفته گذشته، چندبار برخی یافته‌های مطالعات انجام شده در دوره کرونا را نادیده گرفت و بدون ارائه شواهدی پیشنهاد داد که نویسندگان این تحقیقات انگیزه‌های سیاسی داشته‌اند و قصد دارند تلاش‌های او برای بر‌داشتن محدودیت‌های مربوط به بیماری کرونا را زیرسؤال ببرند.
در ابتدا، مطالعه‌ای که از سوی مؤسسه ملی سلامت آمریکا تأمین بودجه شده بود، مطرح شد که درباره مصرف دارو‌های «هیدروکسی‌کلوروکین» هشدار داده بود. این مطالعه، آمار بالای تلفات بیماری کرونا که این دارو را در بیمارستان‌های وابسته به وزارت امور کهنه‌سربازان مصرف کرده بودند، نشان داد.
ترامپ و بسیاری از متحدان وی مصرف این دارو را، یک درمان معجزه‌آسا برای بیماری کرونا خواندند و ترامپ خود گفت که این دارو را برای درمان این بیماری مصرف کرده است. این در حالی بود که سازمان بهداشت جهانی هنوز موثر بودن این دارو برای مقابله با بیماری کرونا را تایید نکرده بود.
هفته گذشته، ترامپ در پاسخ به این سؤال که شواهد او برای اینکه نشان دهد داروی «هیدروکسی‌کلوروکین» برای درمان بیماری کرونا مؤثر بوده کجاست، گفت که شواهد من این است که تماس‌های با من گرفته شد و گفته شد که نتیجه آن مثبت بوده است و تنها نتیجه منفی گزارش شده از سوی تحقیقی ارائه شده که در بیمارستان‌های وابسته به وزارت امور کهنه‌سربازان و توسط کسانی انجام گرفته که طرفدار ترامپ نیستند.
آسوشیتدپرس در ادامه نوشت، ترامپ مدت‌هاست به علوم باب روز تردید داشته است، به عنوان مثال تغییرات اقلیمی را به عنوان «حقه» در نظر گرفت و گفت سر و صدای حاصل از توربین‌های بادی باعث سرطان می‌شود.
یکی از اساتید رشته حقوق در دانشگاه جورج‌تاون در این باره می‌گوید، زیر سؤال بردن اعتماد آمریکایی‌ها به صداقت و عینیت دانشمندان به خصوص در زمان بیماری کرونا خطرناک است؛ زیرا مردم به رهبران خود چشم‌ دوخته‌اند تا سیاست‌ها را بر اساس بهترین اطلاعات ارائه کنند.
اما کاخ سفید چنین تفکری را رد کرده است و عنوان کرده که ترامپ در جریان بحران کرونا از توصیه‌های مقامات بهداشت عمومی در دولت خود پیروی کرده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به اینکه ترامپ می‌گوید نویسندگان تحقیقات انجام شده انگیزه‌های سیاسی داشته‌اند نوشت، هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد مطالعه انجام شده در مورد مصرف دارو‌های «هیدروکسی‌کلوروکین»، تحت نفوذ و تأثیر عقاید یک نفر در مورد ترامپ قرار گرفته باشد.
این خبرگزاری در ادامه این گزارش نوشت، محققان در چندین دانشگاه این تحقیق را انجام داده‌اند و تأثیر این دارو را بر بیمارانی که در بیمارستان‌های آمریکایی حضور داشته‌اند، دیده است.
ترامپ در حالی از مطالعات و تحقیقات انجام شده، انتقاد کرده که متحدان او با گفته‌های متخصصان بهداشت عمومی که می‌گویند ترامپ جان بسیاری را با برداشتن محدودیت‌ها و تعطیلی در آمریکا در خطر قرار داده، مخالف هستند. عاملان سیاسی جمهوری‌خواه، پزشکان طرفدار ترامپ را استخدام کرده‌اند تا در تلویزیون ملی باز‌گشایی هرچه سریع‌تر اقتصاد آمریکا را ترویج کنند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/155352/روایت-آسوشیتدپرس-از-حسود-موطلایی!
بستن   چاپ