ایرانیان جهان
واکنش انصارالله به درخواست مشکوک آمریکا
دوشنبه 5 خرداد 1399 - 13:05:29
ایرانیان جهان - واکنش انصارالله به درخواست مشکوک آمریکا
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6391511
٠
٠
فارس / عضو شورای عالی سیاسی انصارالله و رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به درخواست سفارت آمریکا در خصوص اعطای اجازه برای تعمیر و نگهداری نفت‌کش صافر واکنش نشان داد.
الحوثی در حساب توئیتری خود در واکنش به این تقاضا نوشت که «امروز بزرگ‌ترین عملیات گمراه‌سازی در عالم سیاست، دعوت وزارت خارجه آمریکا برای تعمیر و نگهداری صافر به منظور حفاظت از ماهیان یمن است».
طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، الحوثی افزود: «حال آنکه ترامپ توقف قتل مردم یمن را وتو کرده و آخرین مورد نیز جنایت امروز در مران بود که با سلاح آمریکایی صورت گرفت».
سفارت آمریکا در یمن روز شنبه در حساب توئیتری خود از انصارالله خواسته بود که پیش از آنکه فرصت از دست برود به تیم بین‌المللی اجازه تعمیر و نگهداری صافر را بدهد و انصارالله را مسئول هر گونه فجایع احتمالی نشت نفت این کشتی دانسته بود.
نفت‌کش صافر از چهار سال پیش در بندر رأس عیسی در الحدیده لنگر انداخته است و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.
شرکت نفت دولت صنعاء پیش از این گفته بود که ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی نوامبر 2016 مانع دسترسی به نفت‌کش صافر و اجرای اقدامات مربوط به تعمیر و نگهداری آن شده است.
پیشتر «احمد عبدالله دارس» وزیر نفت دولت نجات ملی یمن از سازمان ملل خواسته بود تا ائتلاف سعودی را برای تخلیه محموله صافر پیش از وقوع فاجعه زیست‌ محیطی، تحت فشار گذارد.
دارس گفت که محموله نفت‌کش صافر که بیش از یک میلیون بشکه نفت خام است، به منزله بمب ساعتی و تهدیدی برای محیط زیست دریایی است چرا که این کشتی فرسوده شده و عملیات تعمیر و نگهداری آن به دلیل تجاوزات (ائتلاف سعودی) متوقف شده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/155689/واکنش-انصارالله-به-درخواست-مشکوک-آمریکا
بستن   چاپ