ایرانیان جهان
احیای کارت اعتباری با سهام عدالت
دوشنبه 12 خرداد 1399 - 08:11:16
ایرانیان جهان - احیای کارت اعتباری با سهام عدالت
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6413299
٥٥٩
٠
خراسان / همتی درباره احیای کارت اعتباری با سهام عدالت گفت: امکان تبدیل سهام عدالت و سهام بورسی به وثیقه کارت اعتباری فراهم می شود.
رئیس کل بانک مرکزی از امکان تبدیل شدن سهام بورسی و سهام عدالت به وثیقه تسهیلات کارت اعتباری خبر داد و گفت: بانک‌ها می‌توانند سهام بورسی، به‌ویژه سهام عدالت را وثیقه ای برای صدور کارت اعتباری قرار دهند.
به گزارش فارس، همتی به بانک ها توصیه کرد با توجه به ارزنده بودن بخش عمده ای از سهم‌های موجود در سبد سهام عدالت در قبال وثیقه گرفتن سهام آزادشده، معادل درصدی از ارزش آن را به دارندگان این سهام که نیاز به منابع مالی دارند و در عین حال قصد فروش سهام خود را ندارند، کارت اعتباری خرید بدهند. وی افزود: به حوزه فناوری اطلاعات بانک مرکزی تأکید کرده‌ام هرچه سریع تر برای ساده‌سازی فرایند صدور کارت اعتباری اقدام کند.
به گزارش خراسان، این کارت ها دارای سقف اعتبار مشخصی هستند که توسط بانک به دارنده اعطا می شود تا از مراکز فروش کالا خرید کند. بانک در بازه های یک ماهه، صورتحساب دارنده کارت اعتباری را صادر و به وی ارائه می کند و دارنده بر اساس شرایط اعطای کارت اعتباری موظف می شود اعتبار مصرفی را در بازه زمانی مشخصی تسویه کند یا به صورت اقساطی با نرخ سود معینی که احتمالاً همان نرخ سود متعارف نظام بانکی است، بازپرداخت کند. درخور ذکر است بانک مرکزی در سال های 94 و 95، اقدام به اجرای طرح کارت اعتباری کرده بود که به دلایلی نظیر مشکلات نقدینگی و تامین مالی بانک ها و همچنین بالابودن نرخ سود، با استقبال زیادی از سوی مردم مواجه نشد.
سهام عدالت را آنلاین نمی توان معامله کرد
اما خبر مهم دیگر در روز گذشته در خصوص سهام عدالت، مربوط به معاملات این سهام است. سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت، از امکان پذیر نبودن معامله آنلاین سهام عدالت خبر داد. به گزارش ایسنا، فهیمی در خصوص فروش سهام عدالت توضیح داد: کسانی که شیوه مستقیم را انتخاب کرده اند برای فروش 30 درصد از سهامشان دو راه پیش رو دارند، راه اول این که باید تا 13 خرداد به بانک مراجعه کنند که در این صورت بانک سهامشان را فروخته و وجه را به حسابشان واریز می‌کند. این مقام مسئول درباره فروش 30 درصد سهام عدالت از طریق کارگزاری ها نیز گفت: در این روش، سفارش‌گذاری از دو روز گذشته آغاز شده است و بر این اساس افرادی که کد بورسی دارند، برای فروش سهامشان باید به کارگزاری خودشان مراجعه کنند. این افراد در انتخاب سهام برای فروش، تا سقف 30 درصد مختارند. وی تاکید کرد: بنابراین سهام عدالت را به صورت آنلاین نمی‌توان معامله کرد و تنها از طریق بانک یا کارگزاری قابل معامله و فروش است.
دیروز همچنین مرکز تماس سهامداران عدالت توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی افتتاح شد که بر این اساس، همه دارندگان سهام عدالت می‌توانند از طریق شماره تلفن 1569، در سراسر کشور سوالات خود را با کارشناسان این مرکز درمیان بگذارند. همزمان شماره تماس 83338 سازمان خصوصی‌سازی نیز به سوالات سهامداران اختصاص یافته است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/159311/احیای-کارت-اعتباری-با-سهام-عدالت
بستن   چاپ