ایرانیان جهان
گفتگوی تلفنی وزیر خارجه فرانسه با السراج درباره عملیات طرابلس
دوشنبه 12 خرداد 1399 - 12:04:20 PM
ایرانیان جهان-

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه عربی21، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در گفتگوی تلفنی با فائز السراج، نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی بر لزوم تلاش برای توقف فوری عملیات طرابلس تأکید کرد.

نیروهای ارتش “ملی” لیبی به رهبری خلیفه حفتر اخیرا عملیاتی را علیه طرابلس آغاز کردند. طرابلس مقر دولت توافق ملی لیبی است که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است.

در این گفتگوی تلفنی درباره نتایج نشست برلین درباره لیبی و لزوم پایان دادن به مداخله‌های خارجی و تلاش برای تشکیل دولتی مدنی و دموکرات بحث و گفتگو شد.

از سوی دیگر ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه از کشورهای حامی حفتر مثل روسیه و فرانسه خواست که روابطشان را با وی قطع کنند.

کالین همچنین از پارلمان طبرق خواست به حمایت از حفتر پایان دهد و با دولت توافق ملی برای تحقق صلح همکاری کند.

وی تأکید کرد که حتی عقیله صالح، رئیس پارلمان طبرق اخیرا درحال دور شدن از حفتر است.

وی تأکید کرد: هیچ طرحی در شرق یا غرب دریای مدیترانه بدون ترکیه موفق نخواهد بود. ما همچنان از دولت مشروع لیبی برای خروج این کشور از بحران ادامه می‌دهیم.

کالین درباره اقدام ترکیه درخصوص استخراج نفت در آب‌های لیبی گفت: این اقدام با موافقت دولت لیبی صورت می‌گیرد. حفتر نفت مردم را برای تأمین نیازهای مالی‌اش برای ادامه جنگ سرقت می‌کند. تهدیدات حفتر هیچ اهمیتی برای ما ندارد.

کالین مدعی شد که روسیه  برای تأسیس نظامی در لیبی شبیه نظامی که در سوریه ایجاد کرده تلاش می‌کند و احتمالا می‌خواهد پل هوایی بین سوریه و لیبی ایجاد کند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/159392/گفتگوی-تلفنی-وزیر-خارجه-فرانسه-با-السراج-درباره-عملیات-طرابلس
بستن   چاپ