ایرانیان جهان
پانزدهمین مرحله از طرح " یارانه دستمزد" در خراسان جنوبی پرداخت شد
سه شنبه 13 خرداد 1399 - 13:32:58
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - طرح یارانه دستمزد در خراسان جنوبی اجرایی و از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پانزدهمین مرحله پرداخت دستمزد مشمولین طرح صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در تشریح این خبر گفت: به منظور اجرای تبصره 4 ماده 32 قانون احکام دائمی برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر حمایت از مناطق غیر برخوردار از اشتغال و ماده 6 آیین نامه اجرایی بند(الف) تبصره 18 قانون بودجه ، پرداخت یارانه دستمزد با اولویت مناطق کم برخوردار و مناطق غیر برخوردار، پانزدهمین مرحله از طرح " یارانه دستمزد" در خراسان جنوبی پرداخت شد .
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی افزود: یارانه دستمزد وجهی است که توسط دولت به موجب شیوه نامه ابلاغی به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی که به افراد بیکار بین 20تا 35 سال اطلاق می شود که فاقد سابقه بیمه پردازی برای مدت سه ماه یا بیشتر باشند، به عنوان یارانه، به کارفرما پرداخت می شود.
وی ادامه داد: سقف بهره مندی هر کارگاه برای استفاده از نیروی کار شغل اولی معادل حداکثر 50درصد نیروی کار موجود است.طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازاء هر نیروی کار شغل اولی با تایید دستگاه هماهنگ کننده تا سقف 12 ماه است.
اشرفی گفت: میزان یارانه دستمزد، معادل 30درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است که بر اساس صورت وضعیت مزد ارسالی به سازمان تامین اجتماعی محاسبه و پرداخت می شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه گفت: در پانزدهمین مرحله پرداخت یارانه دستمزد در خراسان جنوبی به 38 کارفرما بهره مند از مزایای این طرح پرداخت شده است .
لازم به یادآوریست تا کنون از ابتدای اجرایی شدن این طرح در استان و طی 15 مرحله به بیش از 200 واحد پذیرنده برای بکارگیری نیروی های شغل اولی پرداخت شده است .

http://www.ilandnews.ir/fa/News/159676/پانزدهمین-مرحله-از-طرح-"-یارانه-دستمزد"-در-خراسان-جنوبی-پرداخت-شد
بستن   چاپ