ایرانیان جهان
کاهش 2 درصدی نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری
سه شنبه 13 خرداد 1399 - 14:47:22
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در استان طی یک سال گذشته بیش از ١٤ هزار فرصت اشتغال ایجاد شده و نرخ بیکاری بیش از 2 درصد کاهش یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری،سید حفیظ الله فاضلی با اشاره به اقدامات خوب انجام‌شده در استان گفت: با این این که مشکلات و کمبودهایی وجود دارد اما توانستیم نتیجه خوبی را در برخی موارد داشته باشیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تا پایان سال ٩٧ به تمام پرونده‌های باقی‌مانده از سال‌های قبل رسیدگی شد و تا آن زمان هیچ پرونده‌ای از قبل بدون نتیجه باقی نماند.
فاضلی اظهار کرد: تا امروز ١٦ درصد کاهش اختلافات میان کارگران و کارفرمایان کاهش یافته از طرفی برخی از اختلافات خارج از قانون کار است، اما همان موارد را نیز طوری کنترل کرده ایم که مشگلی پیش نیاید .
وی افزود: مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در استان ما نسبت به سایر استان‌ها کمتر بوده‌ و هیچ بنگاهی در دو سال اخیر تعطیل نشده است .
وی با اشاره به پیگیری اشتغال‌های پنهان اظهار کرد: برخی کارگران از یک جا بیمه بیکاری گرفته و بصورت پنهانی در جای دیگر کار می‌کنند، این افراد شناسایی شدند که با این اقدام ٩٤ میلیارد تومان به نفع دولت عمل شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در مجموع در حوزه اشتغال از سال ٩٢ روند بیکاری سیر صعودی داشته اما در سال ٩٧ یکباره ٣.٣ درصد کاهش یافته و مشارکت اجتماعی نیز بیش از ٢ درصد افزایش پیدا کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/159718/کاهش-2-درصدی-نرخ-بیکاری-در-چهارمحال-و-بختیاری
بستن   چاپ