ایرانیان جهان
شایعه تظاهرات دختران بلژیکی بدنبال شوهر
چهارشنبه 4 تير 1399 - 03:52:27
ایرانیان جهان - شاید شما هم ایمیلی با چند عکس دریافت کرده باشید یا در گروه های اینترنتی خبری را دیده اید که دختران بلژیکی بدلیل کمبود شوهر در خیابانها تظاهرات کرده اند؟ و شاید هم بدون اندیشیدن آنرا برای دوستانتان فرستاده اید؟ ولی ماجرا چیست؟

این خبر که از سالها پیش در فضای مجازی دست به دست میشود و هر از گاهی تب آن افزایش می یابد و موج تازه ای در وب فارسی براه می افتد تنها یک شایعه برای گول زدن مخاطبان است.
در بلژیک هرگز چنین تظاهراتی نبوده و فرهنگ ازدواج و زوج یابی در بلژیک همانند فرهنگ ازدواج در ایران نیست و نمی تواند با آن مقایسه شود بنابراین کمبود شوهر اصولا در این کشور معنا ندارد.
از آنجا که یک دختر در بلژیک همانند یک پسر حقوق اجتماعی برابر خود را دارد هرگز چشم براه مردی نیست که معجزه ای در جهان باشد و زندگی اش را تغییر بدهد.
با خوب و بدش کاری نداریم، دختران و پسران در فرهنگ اروپایی به گونه ای تربیت میشوند که آینده شان را با توانایی های خودشان بسازند و علیرغم همکاری در اجتماع حتی به تنهایی بتوانند به پیش بروند.
در بلژیک هنگامی که دختر و پسر با هم آشنا می شوند همانند همه جای جهان نسبت به رابطه شان متعهد هستند و هیچ بی بند باری را برنمیتابند.
پس از مدتی زندگی بدون ازدواج که میتواند سالها بدرازا بکشد و ممکن است حتی بچه دار هم بشوند اگر با هم در یک خانه زندگی کنند همانند همسرانی که ازدواج کرده اند نسبت به درآمد و پیشرفت زندگی یکدیگر و همچنین در مورد بچه هایشان سهم قانونی و مسئولیت قانونی دارند شرایط زندگی شان کاملا قانونی و در عرف و فرهنگ بلژیک پذیرفته شده است.
پس از مدتی اگر این دو بخواهند ازدواج کنند و هر دو طرف موافق باشند با هم بصورت قانونی و شرعی (ازدواج شرعی اجباری نیست و ارزش قانونی چندانی ندارد) میتوانند ازدواج کنند و هیچ شمشیری بالای سرشان برای ازدواج نیست مگر خواسته خودشان.
عکسهایی که شما در اینترنت می بینید مربوط به جشنواره عروسی در شهر ناروا در کشور استونی است که مربوط به سال 2011 است و حتی نوشته های روی پرچم به زبان روسی است.
لطفا نسبت به مطالبی که در فضای مجازی می بینید اندکی تامل و اندیشه کنید و هر چیزی را بویژه از منابع غیررسمی و سایتهای زرد بسادگی نپذیرید.

ایرانیان جهان

ایرانیان جهان

ایرانیان جهان

ایرانیان جهان

ایرانیان جهان

ایرانیان جهان

ایرانیان جهان


http://www.ilandnews.ir/fa/News/160204/شایعه-تظاهرات-دختران-بلژیکی-بدنبال-شوهر
بستن   چاپ