ایرانیان جهان
ثبت شرکت Enskild firma
چهارشنبه 4 تير 1399 - 04:09:47
ایرانیان جهان - اگر فقط چند ماه هم در سوئد زندگی کرده باشید، مطمئنا تا الان فهمیده‌اید که برای باز کردن یک پیتزایی هم باید شرکت ثبت کنید. اما اینکه چه نوع شرکتی را انتخاب کنید مسئله مهمی است. برای مثال اگر به تنهایی قرار است شرکت تان را اداره کنید و یا شریک خواهید داشت. در سوئد سه نوع مختلف شرکت وجود دارد
Enskild firma
Handelsbolag
Aktiebolag
برای شروع به معمول ترین نوع شرکت و یا Enskild näringsverksamhet نگاهی می اندازیم.
Enskild firma
تعجب نکنید، enskild firma , همان Enskild näringsverksamhet هست، به فارسی میتوان تقریبا شرکت تک نفره ترجمه کرد. اگر enskild firma ثبت کنید، شما به عنوان یک فرد حقیقی صاحب شرکت هستید و تمام مسئولیت های شرکت به عهده شماست. به عبارتی هیچ مرز واضحی بین شما و شرکتتان نیست.
enskild firma فرد حقوقی به حساب نمی آید. حتی personnummer شما به عنوان organisationsnummer شرکت استفاده میشود. این به این معنی است که شما به عنوان صاحب شرکت، شخصا مسئول تمام قرارداد ها، بدهی ها و تمام تعهدات شرکت هستید. یعنی خود شما، به عنوان یک شخص حقیقی، دفتر برای شرکتتان اجاره میکنید و یا در دادگاه حاضر میشوید. شرکت شما فرد حقوقی به حساب نمی آید. برای مثال اگر هزینه های شرکت زیاد شد و پولی که در شرکتتان هست به اندازه کافی نبود، این شما هستید که باید تمام هزینه ها را پرداخت کنید. البته قسمتی از ریسک های شخصی را میتوان با بستن بیمه های شرکتی کم کرد.
میتوانید استخدام کنید
شما میتوانید در Enskild firma پرسنل استخدام کنید. زمانی که برای بار اول کسی را استخدام میکنید باید خود را به عنوان کارفرما به اداره ثبت سوئد Skatteverket ثبت کنید.
شما میتوانید فعالیت های متعددی داشته باشید
در Enskild firma داشتن حسابدار معمولا الزامی نیست اما تمام شرکت ها در سوئد باید به امور حسابداری شرکت خودشان با دقت زیادی به پردازند. به عبارتی صاحبان Enskild firma مسئول حسابداری شرکت هستند. شما در شرکتتان میتوانید فعالیت های متعددی (verksamheter) داشته باشید اما حسابداری و پرداخت مالیات هر فعالیت جداگانه حساب نمیشود، چراکه تمام فعالیت ها زیر مجموعه یک شرکت هستند.
ثبت شرکت Enskild firma
در ویدئو بالای صفحه تمام مراحل ثبت شرکت با استفاده از Bankid و سایت Verksamt.se را به شما آموزش میدهیم. بعد از اینکه شرکتتان رو ثبت کردید باید به اداره مالیات سوئد اطلاع بدهید. اینکار را به سادگی در سایت verksamt.se انجام میدهید.اما اگر به هر دلیلی نمیتوانید از خدمات اینترنتی استفاده کنید، میتوانید با پر کردن فرم های ثبت شرکت enskild firma تقاضای خود را به اداره مالیات سوئد بفرستید. در این فرم شما میتوانید شرکت را به عنوان arbetsgivare و پرداخت کننده moms و ثبت کنید. فرم شماره 4620 را میتوانید از اینجا دانلود کنید.
شروع کار در شرکت Enskild firma
همانطور که در ویدئو هم توضیح دادیم، در هنگام ثبت شرکت enskild firma، باید تقاضای F-skatt و یا FA-skatt را هم ارائه دهید. تقاضای F-skatt و یا FA-skatt کاملا رایگان است و در بسیاری از موارد، داشتن F-skatt یا FA-skatt مساوی ثبت شرکت Enskild firma است. شماره شناسایی شرکت ، personnummer شما میشود.
ثبت اسم شرکت
ثبت شرکت در Bolagsverket معمولا اختیاریست. در صورت ثبت شرکت در Bolagsverket ، اسم شرکت شما در استانی که ثبت شده، محفوظ می باشد. برای اینکار میتوانید از طریق سایت Verksamt.se و با پرداخت 900 کرون شرکتتان را در Bolagsverket ثبت کنید.
اگر امکان استفاده از خدمات اینترنتی verksamt.se را ندارید، میتوانید از طریق پر کردن فرم شماره 903 شرکت خود را در Bolagsverket ثبت کنید. هزینه ثبت شرکت از طریق فرم 1200 کرون می باشد.
فرم شماره 903 ثبت شرکت در Bolagsverket را از اینجا دانلود کنید.
آموزش ویدیویی ثبت شرکت Enskild firma


منبع: سایت verksamt.se
مترجم: ندا خ

http://www.ilandnews.ir/fa/News/160319/ثبت-شرکت-Enskild-firma
بستن   چاپ