ایرانیان جهان
دست‌کاری آمار تلفات کرونایی در فلوریدای آمریکا
يکشنبه 8 تير 1399 - 10:33:45
ایرانیان جهان - دست‌کاری آمار تلفات کرونایی در فلوریدای آمریکا
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6499526
٧٤٣
٠
باشگاه خبرنگاران / یک کارمند سابق اداره بهداشت ایالت فلوریدای آمریکا اعلام کرد که برای تغییر آمار تلفات کرونا در این ایالت تحت فشار بوده است.
به نقل از هیل، ربکا جونز، کارمند سابق اداره بهداشت فلوریدا روز سه شنبه فاش کرد که طی ماه‌های اوج شیوع ویروس کرونا در آمریکا، مقامات بالادستی در این اداره او را مجبور کردند تا آمار تلفات ناشی از ویروس کرونا در این ایالت را کمتر از تعداد واقعی نشان دهد.
وی گفت که به او دستور داده شده تا به صورت تدریجی شما مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در پرونده‌ها را کاهش دهد. وزارت بهداشت آمریکا هنوز به این ادعاها واکنشی نشان نداده است.
جونز در ماه می یعنی ماه گذشته میلادی از کار در اداه بهداشت فلوریدا اخراج شد. او ادعا می‌کند که وی به دلیل امتناع از دستور دست‌کاری داده‌ها از کار برکنار شده است.
این در حالی است که اداره بهداشت آمریکا اعلام کرده که دلیل اخراج او مسئله دیگری بوده است. ربکا گفته که دلیل کمتر اعلام شدن آمارهای ناشی از ویروس کرونا، برقراری بستر مناسب برای اصرار ترامپ به بازگشایی اقتصادی بوده است.
ویروس کرونا همچنان در آمریکا جولان می‌دهد و تمامی فعالیت‌ها اقتصادی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است. در حالی که مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفته که «پیشرفت چشمگیری» در بازگشایی کشور ایجاد شده، متخصصان عفونی در سراسر آمریکا هشدار داده‌اند که شیوع ویروس کرونا در آمریکا باید جدی‌تر گرفته شود.
اندرو کومو، فرماندار نیویورک هم که درگیری‌های لفظی او با ترامپ در بحبوحه شیوع کرونا حاشیه‌ساز بود؛ گفته که واکنش به ویروس کرونا باید مبتنی بر علم باشد و سیاسی‌کاری مانع از شکست ویروس می‌شود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/161490/دست‌کاری-آمار-تلفات-کرونایی-در-فلوریدای-آمریکا
بستن   چاپ