ایرانیان جهان
جانسون اتحادیه اروپا را به ترک مذاکرات برگزیت تهدید کرد
یکشنبه 8 تیر 1399 - 10:33:54 AM
ایرانیان جهان - جانسون اتحادیه اروپا را به ترک مذاکرات برگزیت تهدید کرد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6499539
٤٦٢
١
باشگاه خبرنگاران / بوریس جانسون طی گفت‌وگو با همتای لهستانی خود بار دیگر اروپا را به خروج از مذاکرات «برگزیت» تهدید کرد.
به نقل از بلومبرگ، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس روز شنبه بار دیگر تاکید کرد که لندن آماده است تا بدون هرگونه توافق تجاری، اتحادیه اروپا را ترک کند.
جانسون در تماس با ماتئوس موراواکی، همتای لهستانی خود، گفت که اگرچه او از توافق انگلیس و اتحادیه اروپا برای به نتیجه رسیدن مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت می‌کند، اما لندن آماده است تا در صورت عدم دستیابی به توافق هم، این اتحادیه را ترک کند.
انگلیس و اتحادیه اروپا طی ماه‌های اخیر در حال مذاکره درباره جدایی بودند، با این وجود همچنان هیچ چشم‌انداز توافقی وجود ندارد. در صورتی که توافقی بین انگلیس و اتحادیه اروپا تا اول ژانویه 2021 حاصل نشود، مبنای جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا شرایط سازمان تجارت جهانی خواهد بود.
در این صورت ممکن است شوک اقتصادی شدیدی به اقتصاد دو طرف وارد شود. علی‌رغم اصرار سران اتحادیه اروپا برای تمدید مدت زمان مذاکره با لندن بر سر برگزیت، جانسون بار‌ها تاکید کرده که اصلا حاضر نیست زمان مذاکرات را تمدید کند.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز شنبه هشدار داده که لندن باید عواقب خطرناک خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را بپذیرد. وی این را هم گفته که احتمالا جانسون علاقه‌ای به توافق با اتحادیه اروپا نداشته باشد.
مذاکره کننده ارشد انگلیس با اتحادیه اروپا روز پنجشنبه گفت که هرگونه سازش احتمالی در مذاکرات تجاری منتفی است و این‌که لندن زیر بار تعرفه‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا نخواهد رفت. گفتنی است، شیوع ویروس کرونا مدت زمان زیادی از مذاکرات را از بین برد و همین مسئله موجب شده تا آن‌ها همچنان به توافقی در این‌باره نرسند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/161501/جانسون-اتحادیه-اروپا-را-به-ترک-مذاکرات-برگزیت-تهدید-کرد
بستن   چاپ