ایرانیان جهان
ورود کاروان نظامی آمریکا به شمال سوریه
پنجشنبه 12 تير 1399 - 09:45:51
ایرانیان جهان - ورود کاروان نظامی آمریکا به شمال سوریه
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6512447
٣
٠
باشگاه خبرنگاران / دیدبان حقوق بشر سوریه از ورود یک کاروان آمریکایی به شمال شرقی سوریه خبر داد.
به نقل از شبکه العربیه، دیدبان حقوق بشر سوریه از ورود یک کاروان نظامی به شمال شرقی سوریه از طریق گذرگاه «الولید» و از طریق اقلیم کردستان عراق خبر داد و اعلام کرد این کاروان پس از ورود به سوریه، به سوی شهر «شداده» در حومه استان حسکه رفت و ساعاتی پیش نیز به سوی پایگاه «قسرک» رفته است.
دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد این کاروان متشکل از 19 خودروی نظامی از جمله 13 کامیون حامل مواد لجستیک و نظامی و 5 خودروی زرهی برای حمایت از این کاروان بودند.
ائتلاف بین المللی ماه گذشته نیز یک کاروان را از طریق گذرگاه مرزی «الولید» از طریق اقلیم کردستان بسوی سرزمین‌های سوریه فرستاد. آن کاروان نیز شامل 50 کامیون بود که حامل مواد لجستیک و نظامی بودند؛ بطوری که پس از ورود به سوریه، بسوی پایگاه ائتلاف بین المللی که در «تل بیدر» در حومه حسکه شمالی فرستاده شدند.
این در حالی است که حدود 50 کامیون نظامی نیرو‌های آمریکایی پس از تخلیه بار خود در پایگاه‌های نظامی در شمال شرقی سوریه به اقلیم کردستان رفتند.
از سوی دیگر، نیرو‌های نظامی آمریکا روز چهارشنبه اقدام به رهگیری خودرو‌های گشتی پلیس روسیه در محوطه شهر المالکیه در شمال شرقی حسکه کردند؛ جایی که این خودرو‌ها بسوی گذرگاه سیمالکا نزدیک مرز‌های سوریه- عراق در حال حرکت بودند.
دیدبان حقوق بشر سوریه روز سه شنبه نیز اعلام کرد ساکنان روستای «دیرنا آغی» مانع نیرو‌های روسی از ورود به روستاهایشان شدند.
دیدبان حقوق بشر سوریه ماه گذشته نیز اعلام کرده بود ترکیه یک کاروان نظامی شامل تجهیزات نظامی و بلوک‌ها سیمانی از گذرگاه «کفرلوسین» در شمال ادلب به سوریه اعزام کرده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/162463/ورود-کاروان-نظامی-آمریکا-به-شمال-سوریه
بستن   چاپ