ایرانیان جهان
مقام آمریکایی: یکم جولای هیچوقت برای ما تاریخ اجرای الحاق نبود
پنجشنبه 12 تير 1399 - 13:17:16
ایرانیان جهان - مقام آمریکایی: یکم جولای هیچوقت برای ما تاریخ اجرای الحاق نبود
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6512629
٣٠٠
١
فارس / یک مقام آمریکایی پس از شکست اولیه تل‌آویو در اجرای طرح اشغال کرانه باختری و تعویق آن، مدعی شد، اولین روز ماه میلای جولای هیچوقت از نظر آنها تاریخ اجرای طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری نبوده است.
بعد از فرا رسیدن روز یکم جولای (چهارشنبه) و رخ ندادن وعده رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از اراضی فلسطینیان در کرانه باختری، یک مقام آمریکایی توضیحاتی درباره اجرا نشدن این طرح در روز گذشته ارائه کرد.
این مقام که نامش فاش نشد به روزنامه «جروزالم پست» گفت با اینکه واشنگتن به تداوم گفت‌وگو با تل‌آویو بر سراجرای احتمالی طرح اشغال کرانه باختری امیدوار است اما یکم جولای هرگز برای کاخ سفید به عنوان ضرب‌الاجل اجرای این طرح نبود.
وی در این باره توضیح داد: «دولت [آمریکا] قدردان مباحثات کنونی و ملاحظات جدی است که در گفت‌وگوهای اخیر با کابینه اسرائیل داشتیم. یکم جولای، ضرب‌الاجل آمریکا نبوده و نیست، همچنین معتقد نیستیم که این موعد اسرائیل نیز باشد».
رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، سی درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.
کابینه تل‌آویو پیشتر وعده داده بود روز یکم جولای (چهارشنبه) تاریخ اجرای طرح اشغال خواهد بود. این در حالی است که «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی احتمال داده بود این طرح روز چهارشنبه اجرا نشود.
جمعی از قانونگذاران دموکرات آمریکایی نیز در نامه‌ای سرگشاده با اشاره به پیامدهای طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، خواستار تعلیق حمایت‌های نظامی و مالی به رژیم صهیونیستی شدند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/162509/مقام-آمریکایی--یکم-جولای-هیچوقت-برای-ما-تاریخ-اجرای-الحاق-نبود
بستن   چاپ