ایرانیان جهان
فرانسه بابت سال ها استعمار الجزایر عذرخواهی کند
یکشنبه 15 تیر 1399 - 11:38:36 AM
ایرانیان جهان-به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از العربیه، «عبدالمجید تبون» گفت: می خواهم فرانسه بابت اینکه سال ها الجزایر را در استعمار خود داشت، عذرخواهی کند. من می دانم امانول مکرون، رئیس جمهور فرانسه شخصی است که می خواهد آرامش در روابط میان دو کشور برقرار باشد.
وی درباره عذرخواهی فرانسه افزود: پاریس تاکنون «نصف عذرخواهی» را انجام داده است و امیدوارم با توجه به خط مشی مکرون، عذرخواهی خود را کامل کند.
رئیس جمهور الجزایر تصریح کرد: این موضوع باعث می شود روابط اقتصادی و نیز فرهنگی دو کشور آرام و باثبات دنبال شود و برای حسن هم جواری موضوع مثبتی خواهد بود. این در حالی است که حدود 6 میلیون الجزایری در فرانسه زندگی می کنند.
روز جمعه و در راستای اهتمام به روابط دوجانبه، بقایای اجساد 24 نفر از فرماندهان مقاومت مردمی الجزایر علیه اشغالگری فرانسه در قرن نوزدهم به کشورشان بازگردانده شد. بازگرداندن بقایای اجساد مبارزان الجزایر با استقبال گسترده محافل رسمی و مردمی در این کشور مواجه شد، اما کارشناسان این اقدام را درقبال موارد باقی مانده، پرونده ای کوچک ارزیابی می کنند.
الجزایر از سال 1962 و زمان استقلال از فرانسه می خواهد درباره جنایات استعماری خود عذرخواهی و غرامت پرداخت کند، اما پاریس هر بار با طفره رفتن از عذرخواهی، از الجزیره خواسته است با عبور از گذشته، به آینده بنگرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/163082/فرانسه-بابت-سال-ها-استعمار-الجزایر-عذرخواهی-کند
بستن   چاپ